Hvad siger en forsker om fremtiden?
I starten af oktober byder Frederikshavn Bibliotek en lang række gæster inden for til Techfestival North 2019. Det bliver to dage, hvor fremtiden rykker ind og vi stiller skarpt på teknologiens muligheder og udfordringer.

På Techfestival North 2019 kan du møde Simon Bøgh. Simon er lektor og forsker ved Institut for Materialer og Produktion, Aalborg Universitet. Til dagligt forsker han i anvendelsen af kunstig intelligens til styring og optimering af selvlærende robot- og automationssystemer til industrien.
Simons primære forskningsområde er en gren af AI kaldet ’Deep Reinforcement Learning’: Selvlærende agenter, der lærer at agere på egen hånd ved at prøve sig frem i verden og modtage belønning eller straf alt efter, hvor godt de opfører sig.

Simon optræder i en stor techdebat tirsdag den 08. oktober kl. 20.15.

Periode25 sep. 2019

• TitelTechfestival North 2019 // Mød forsker Simon Bøgh
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbBibliotek & Borgerservice, Frederikshavn Kommune
    MedietypeInternet
    Land/OmrådeDanmark
    Dato25/09/2019
    BeskrivelseHvad siger en forsker om fremtiden?

Simon optræder i en stor techdebat tirsdag den 08. oktober kl. 20.15.
    URLhttps://bibl.frederikshavn.dk/nyheder/nyhed/techfestival-north-2019/moed-forsker-simon-boegh
    PersonerSimon Bøgh

Emneord