Thaksins gamle parti er tilbage ved magten i Thailand

I dag var det første arbejdsdag for parlamentet i Thailand, efter den karismatiske leder Thaksin for 16 måneder siden blev væltet ved et ublodigt kup. På trods af kuppet er Thaksins gamle parti tilbage ved magten, og dermed ser det ud til, at den tidligere leder stadig trækker i de politiske tråde i landet. Lektor og Thailand-ekspert, Johannes Dragsbæk Schmidt fra Aalborg Universitet, mener, at mange thaier faktisk anser militærkuppet som en stor fiasko. 'Der, hvor jeg tror, at de for alvor har forregnet sig, det er på det punkt, at de fattige bønder, men også dele af middelklassen og dele af forretningslivet, faktisk mener, at Thaksin, eller rettere sagt det nye PPP, kan gøre det bedre, ' siger han.
    Periode22 jan. 2008

• TitelPolitisk tomgang i Thailand