Topleder skifter spor efter 10 år

• Hanne Kathrine Krogstrup

Med udgangen af april stopper Hanne Kathrine Krogstrup som leder af Det Samfundsvidenskabelige Fakultet ved Aalborg Universitet. Hun har været en del af ledelsen på universitetet i mere end 10 år, men nu har hun valgt at sige stop, for som hun siger, har man kun ét liv. Man skal vælge de ting, som er sjove at beskæftige sig med, siger hun. Hanna Kathrine Krogstrup skal frem til november lede Aalborg Universitets arbejde med at søge om en såkaldt institutionsakkreditering, som afløser de hidtidige akkrediteringer af enkelte uddannelser. Hun har endnu ikke besluttet, hvad hun skal beskæftige sig med efter november, men hun fortsætter på Aalborg Universitet, hvor hun har en tilbagegangsstilling.
    Periode24 mar. 2015