Trygsagen kræver Tryg i Danmark opløst

• Erik Werlauff

Formand for Trygsagen, Jørn Astrup Hansen, kræver, at Tryg i Danmark bliver opløst via en retssag, og at milliardformuen udloddes til kunderne. Trygsagen består indtil videre af ca. 250 Tryg-kunder, der er utilfredse med, at Tryg i Danmark solgte 40 pct. af aktierne i TrygVesta i 2005, da selskabet blev børsnoteret. Trygsagen har derfor sendt et åbent brev til repræsentantskabet i Tryg i Danmark inden selskabets årlige repræsentantskabsmøde mandag den 26. marts. Bestyrelsesformand i Tryg i Danmark, Mikael Olufsen, er dog ikke bekymret, da Tryg ikke har været medlemsejet siden 1991, hvor det blev lavet om til et aktieselskab med Tryg i Danmark som eneaktionær. Professor på Aalborg Universitet, Erik Werlauff, siger, at der skal være tale om et decideret misbrug for at kunne få et selskab tvangsopløst, og det er ikke tilfældet her. Han tilføjer, at Trygsagen dog kan bruge retssagen til at skabe opmærksomhed omkring deres sag. Professor i selskabsret ved Aarhus School of Business, Paul Krüger Andersen, er enig i, at Trygsagen ikke har nogen chancer for at vinde en retssag.
    Periode23 mar. 2007

• TitelJuraeksperter tvivler på retssag