Udenlandske studerende snyder med opgaver

• Preben Sørensen

Aalborg Universitet oplevede i 2004 20 tilfælde, hvor de studerende snød med deres eksamensopgaver. Og i godt halvdelen af tilfældene var det udenlandske studerende der stod bag snyderiet, selvom de kun udgør 10 pct. af de godt 13.000 studerende på Aalborg universitet. Det oplyser studiechef Preben Sørensen. I Sverige afleveres alle opgaver i elektronisk form, hvorefter et særligt edb-program tjekker, om der er tale om afskrift. Programmet koster 250.000 kr., og det har Aalborg Universitet fundet for dyrt. Når en studerende tages i at have snydt bliver den pågældende person bortvist fra Universitet i et halvt år, og for studerende uden for EU betyder det, at deres opholdstilladelse falder væk. (kl. 07.02)
    Periode29 jun. 2005

• TitelUdenlandske studerende snyder med opgaver
      Mediets navn/udløbDR Nordjylland Regionale Nyheder
      Varighed/længde/størrelse0702