Udlændinge har et godt øje til AAU

• Preben Sørensen

Aalborg Universitet (AAU) har i år haft 1596 ansøgninger fra unge udenfor EU. Det er en stigning på 85 pct. i forhold til sidste år. Ifølge Studiechef ved AAU, Preben Sørensen, så er der to grunde til den øgede søgning. For det første er AAU og deres projektorienterede undervisning ved at blive kendt i udlandet, og for det andet er det fra næste år ikke længere gratis for udlændinge at læse på de danske universiteter. Men den øgede søgning fra lande udenfor EU har også medført en øget mængde af snyd i ansøgningerne. 600 af de 1596 ansøgninger er blevet kasseret på grund af falske papirer eller udokumenterede eksamensresultater. Preben Sørensen siger, at den øgede mængde snyd ikke overrasker ham, og at man har det med i betragtningerne, når man behandler de udenlandske ansøgninger.(kl.07.30 & 12.30)
    Periode24 jul. 2005

• TitelUdlændinge har et godt øje til AAU