Umulig situation for filippinsk kvinde

28-årige Lizyer Dela Cruz Mongoso fra Filippinerne har brugt to år på at kvalificere sig til mediology på Aalborg Universitet, men hendes indsats lader til at have været forgæves. Fra i år skal udenlandske studerende betale 100.000 kr. for hvert år på universitet, og det har Lizyer ikke råd til at betale. 'jeg føler, at jeg har sat mig ind i en bus mod Aalborg Universitet og på vej over broen får at vide, at bussen alligevel ikke kører til Aalborg', siger hun. Baggrunden for hendes sag er, at pr. 1. august i år mister universiteterne taxameterpengene for udenlandske studerende og kan kræve det fulde beløb af den studerende, hvilket beløber sig til ca. 100.000 kr. Loven er iværksat for at forhindre, at tredjeverdenslande sender studerende til danske universiteter for at studere gratis, hvad de har kunnet indtil nu.
      Periode26 jul. 2006

• TitelUmulig situation for filippinsk kvinde
        Mediets navn/udløbPolitiken
        Varighed/længde/størrelse5