Unge tager X Factor til sig

    Presse/medie

    Beskrivelse

    En frisk Gallup-måling viser, at 51 pct. af unge danskere mellem 18 og 35 år mener, at DR har til opgave at levere programmer som X Factor, på grund af sin public service forpligtelse. I følge Kim Toft Hansen, medieforsker på Aalborg Universitet, så hænger det sammen med, at X Factor indeholder et opkog af de senere års mest populære udsendelser. 'Ligesom i klassisk reality-fjernsyn følger vi almindelige personers udvikling, og det er blandet med deres optrædener, der minder om musikvideoer', vurderer Kim Toft Hansen. Han hæfter sig ved, at X Factor appellerer til de unges eget behov for opmærksomhed.
    Periode6 feb. 2009

    Mediedækning

    2

    Mediedækning

    • TitelUnge vilde med X Factor
      Mediets navn/udløbBerlingske Tidende Kultur
      Varighed/længde/størrelse4
      Dato06/02/2009
      PersonerKim Toft Hansen
    • TitelUnge vilde med Lina, Blachman og Remee
      Mediets navn/udløbUrban 1. sektion
      Varighed/længde/størrelse6
      Dato06/02/2009
      PersonerKim Toft Hansen