Universitet i samarbejde med Asien

• Anne Bisgaard Pors

Onsdag tog Aalborg Universitet mod 90 studerende og forskere fra en halv snes lande, primært asiatiske, ved et stort velkomst- og informationsarrangement. Bag arrangementet lå et samarbejde på kryds mellem vidt forskellige afdelinger på universitetet og på tværs mellem 19 universiteter fordelt på lande. De mange studerende og forskere er kommet til Aalborg via et EU-finansieret program kaldet Erasmus Mundus Mobility, der skal øge udvekslingen mellem Europa og Asien, og Aalborg Universitet er overordnet koordinator for programmet. - Projektets formål er mobilitet, og det flytter rigtig mange personer til Aalborg. Det er dejligt, at Aalborg har hittet hos ansøgerne, og at mange afdelinger får en stor del besøgende, siger projektleder Anne Pors, AAU. (Søren Beukel Bak)
Periode9 sep. 2010