Ifølge en ny rapport fra Jørgen Riber Christensen og Kim Toft Hansen, begge forskere på Aalborg Universitets Institut for Kultur og Globale Studier, ligger der et uudnyttet vækstpotentiale i det forhold, at der - trods en treårig eksplosiv stigning i antallet af medieproducerende virksomheder i Nordjylland - ikke produceres tilsvarende mange film og mere tv i regionen. Vækstpotentialet kan fremmes ved hjælp af bedre støtteordningsprogrammer og intelligent kapital, mener forskerne. 'Vi har fundet frem til, at antallet af medieproducerende virksomheder i Nordjylland er vokset fra 409 i 2011 til 860 registrerede virksomheder i 2013', uddyber lektor Jørgen Riber Christensen med afsæt i rapporten.
Periode13 jun. 2014