Vejen er banet for helhedsskolen

• Henning Jørgensen

Konklusionen fra flere eksperter lyder, at med regeringens indgreb i lærerkonflikten, er en længere skoledag - den såkaldte helhedsskole - kommet nærmere. Professor og arbejdsmarkedsforsker ved Aalborg Universitet Henning Jørgensen siger, at reformen nok kan vedtages en gang i næste måned. Han tror ikke, at det kommer til at give de store problemer. Politisk er man jo enige om, hvad hovedelementerne i reformen skal være, og nu er der hentet flere milliarder på øget undervisning, så vejen frem er lagt, siger han. Børne- og undervisningsminister Christine Antorini (S) glæder sig over, at forhandlingerne nu for alvor kan begynde og håber, at de når i mål med folkeskolereformen inden sommerferie.
Periode26 apr. 2013

• TitelVejen er banet for helhedsskolen
    Mediets navn/udløbÅrhus Stiftstidende
    Dato26/04/2013