Vejleder: Ydmyghed kunne redde Penkowa

Problemerne fortsætter for den skandaleombruste forsker, Milena Penkowas. Nu er hendes tidligere vejleder fra Aalborg Universitet, Torben Moss, ude med en sønderlemmende kritik. Han var bl.a. Penkowas ph.d.-vejleder, men sagde hurtigt stop. 'Set fra en positiv vinkel udviste hun stort overskud, selvtillid, et glimt i øjet og ofte en charmerende frækhed. Men samtidig udviste hun også en i særklasse 'ingen skal fortælle mig, at jeg gør noget forkert'-attitude, der nærmest er umulig at forene med videnskabens krav om objektivitet, selvkritik og imødekommenhed for kritik fra andre kolleger', fortæller Torben Moos. Han fortæller videre, at Penkowa kunne have stået i en langt bedre position nu, hvis hun havde udvist noget ydmyghed.
Periode25 feb. 2011