Beskrivelse
Ifølge flere dele af detailhandlen er antallet af aggressive kunder steget markant under coronapandemien. En undersøgelse fra HK Handel fra maj 2022 viser, at 80% af butiksansatte oplevede at blive talt grimt til af kunder, mens 14% oplevede trusler med vold. Betül Özkaya, sociolog og ph.d.-studerende ved Aalborg Universitet, er en del af universitetets Anger-projekt, hvor hun, sammen med sin ph.d.-vejleder, undersøger hvilke former for vrede der ulmer i de forskellige generationer på tværs af klasser, køn og etniciteter. Hun fortæller, at detailhandlen højst sandsynligt rammes af underskudsvreden, som udspringer af stress. (Resumé leveret af Infomedia) Kilder:Jyllands-Posten, Indblik, side 4, 04-06-2023
Periode | 4 jun. 2023 |
---|
Mediedækning
Mediedækning
Titel Velkommen til det vrede Danmark Mediets navn/udløb Jyllands-Posten Dato 04/06/2023 Producer/forfatter JAMILLA SOPHIE ALVI URL Log ind for at vise link til presseklip fra Infomedia Personer Betül Özkaya
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
P-vagter oplever mere alvorlige konfrontationer
Presse/medie
-
Helt tæt på vreden
Presse/medie
-
Alle kan blive (rigtigt?) vrede ...
Presse/medie
-
Nedsmeltningen på Molslinjen
Presse/medie
-
Projekter
-
ANGER: A Study of Norms for the Expression and Justification of Anger
Projekter: Projekt › Forskning
-
Vredens (begrænsede) rum: Ulige betingelser for vrede blandt unge på tværs af sociale positioner i samfundet
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt