Verdensberømte arkitekter skal inspirere AAU-folk

I løbet af efteråret trækker Institut for Arkitektur, Design og Medieteknologi på Aalborg Universitet en betydningsfuld trio inden for arkitektur og design til Aalborg. I samarbejde med Utzon Center arrangerer instituttet en international forelæsningsrække, som adjunkt Lasse Andersson mener, at både byen og universitetet kan være stolte af. - Den tyngde, der er i forsknings- og undervisningsmiljøet på universitetet, og de flotte rammer, vi har på Utzon Center, betyder, at vi kan lokke verdensstjerner inden for arkitektur og design til Aalborg og til AAU. Det er vigtigt, at vi som undervisere og forskere får ny inspiration, og ikke mindst at de studerende får nogle faglige helte at spejle sig i, siger Lasse Andersson, der er koordinator for de internationale forelæsninger ved instituttet. De tre stjerner er Jacob van Rijs, Danielle Bosia og Knud Holscher.
Periode8 nov. 2010