- Vi er et foregangsland inden for sundhedsinnovation

Professor og institutleder Kim Demstrup, Institut for Medicin og Sundhedsteknologi på Aalborg Universitet, og Stine Justi, enhedschef for Innovativt Byggeri og Drift ved Syddansk Sundhedsinnovation, gav begge deres bud på, hvordan man skaber innovation i sundhedsvæsenet. Kim Demstrup forklarer, at Aalborg Universitet bruger mange penge på innovation, hvilket bl.a. har ført til opfindelsen af ganetastaturet iTongue, som er blevet til i samarbejde mellem universitetets videnspark NOVI og studerende på instituttet. Mange forskere og undervisere vil gerne samarbejde med industrien, og Aalborg Universitet har modtaget 100 millioner kroner fra AP Møller Fonden til at lave et væksthus på tværs af institutter.
    Periode8 nov. 2016