Vi kan jo ikke alle sammen være fra Udkantsdanmark

Mange danskere satte deres kryds ved Dansk Folkeparti ved torsdagens valg, men det kan være svært at identificere partiets vælgere. Før i tiden var DF et parti for de ældre borgere i udkantsområderne, men i dag er det en langt bredere skare af mennesker, der stemmer på DF. Kevin Mikkelsen fra Frederiksberg, der bor i Danmarks dyreste postnummerdistrikt med designermøbler og barvogn, stemte på DF ved torsdagens valg. Selv kalder han sin stemme på DF for et opgør med den "selvbestaltede elite". Søren Risbjerg Thomsen, professor i statskundskab på Aarhus Universitet, og professor Johannes Andersen fra Aalborg Universitet forklarer, at mange af DF's vælgere er vælgere, som Venstre i sin tid snuppede fra Socialdemokraterne under Anders Fogh Rasmussens formandskab.
    Periode20 jun. 2015