Vindere: Kinesiske studerende belønnet for klimaanalyse

Aalborg Universitet har i ugens løb været vært for en klimakonference med fokus på nogle af de konkrete ting, som virksomheder, kommuner, borgere og universiteter kan gøre for at reducere klimabelastningen. Fem pengepræmier på henholdsvis 30.000, 20.000 og tre gange 10.000 kroner blev af DONG Energy sponsoreret til særligt initiativrige og lovende forslag i konferencens DONG Energy Climate Award-konkurrence. DONG er gået ind i samarbejdet med arrangørerne af Aalborg Universitets klimakonference, fordi organisationen ønsker at bidrage til at sætte fokus på fremtidens energi- og klimaløsninger. Tre kinesiske studerendes forslag til, hvordan vedvarende energi kan inkorporeres i transportsystemer blev honoreret med førstepræmien.
      Periode19 jun. 2009