Virksomheder er tvunget til opsøgende arbejde

      Presse/medie

      Beskrivelse

      Der er kamp om de små årgange, og det får virksomhederne til at finansiere reality-spil, der kan simulere, hvordan det er at drive en virksomhed i det virkelige liv. De unge skal tage stilling til, om der skal lanceres produkter til luksusforbrugeren med hang til B&O eller, om det er de mere prisbeviste produkter, der er salg i. Nordea Bank og KPMG er blandt de virksomheder, der finansierer udviklingen af spillene. Forklaringen på det er ganske simpelthen, at de er nødt til at være opsøgende for at sikre sig en andel af de små ungdomsårgange. I øjeblikket arbejdes der på at udvikle en række nye virksomhedsspil. Her er AAU blandt andre involveret i et af dem.
      Periode14 dec. 2007

      Mediedækning

      1

      Mediedækning

      • TitelHandels-elever banker erhvervslivet
        Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Det nye Aalborg
        Varighed/længde/størrelse9
        Dato14/12/2007