Virksomheder jager studerende på landsdækkende jobmesse

KMD, B&O og Danisco er blandt de 130 danske virksomheder, der i denne uge forsøger at headhunte unge studerende på en landsdækkende job- og karrieremesse. Messen, der foregår i de fire universitetsbyer København, Århus, Odense og Aalborg, forventes at lokke 8.000-10.000 studerende til. 'Det, vi lægger op til, det er selvfølgelig, at vores studerende fra universiteterne skal komme ud og få skabt et netværk, allerede mens de læser. Og virksomhederne er selvfølgelig helt vilde for at få de studerende ind i studiejob, praktikpladser, projektsamarbejde og hvad de nu har mulighed for, fordi de der få en mulighed for at se de studerende an, ' fortæller Lise Klitgaard, projektleder på Aalborg Universitets Karrierecenter, der er medarrangør af jobmessen.
      Periode5 mar. 2008

• TitelLandsdækkende job- og karrieremesse