Virksomheder kæmper om dygtige unge

De danske universiteter oplever en øget interesse fra virksomheder og headhuntere for unge studerende med sans for tal, økonomi og teknik. Faktisk har hver tredje af de eftertragtede unge fået arbejde, allerede før studiet er slut. Anders Høgh-Rasmussen, der studerer ved Aalborg Universitet, er en af de eftertragtede studerende. Han har allerede fået job som turnusøkonom hos Danfoss og skal starte dagen efter, han tager sin eksamen til september. Rekrutteringschef hos Danfoss, Torben Nørby, siger, at ansøgerskaren bliver mindre, og derfor er der større konkurrence for at få fat i de unge talenter. Risikoen er ifølge Torben Nørby, at de taber i kampen om talenterne, og ikke får de folk, der kan gennemføre de nødvendige innovationer for at skabe vækst i fremtiden.
      Periode10 maj 2006

• TitelVirksomheder kæmper om dygtige unge
        Mediets navn/udløbTV-Avisen
        MedietypeFjernsyn