Virksomhederne bag din varedeklaration i charmeoffensiv

Nu skal ingrediensindustrien frem i lyset og på onsdag indvier industrien, de danske universiteter og fødevareministeriet et nyt National Ingrediens Center. Centret skal skabe opmærksomhed omkring de virksomheder, der bidrager til ingredienindustrien så som Chr. hansen og Novozymes. Vicedirektør ved DTUs fødevarerinstitut, Anders Permin, forklarer, at man har ønsket at oprette centret for at kunne stå stærkere i kampen om forskningsmidler. Det er ikke kendt i offentligheden, at de danske virksomheder står stærkt på den globale scene, når det kommer til ingredienser, og dette gør det svært at tiltrække både forskningsmidler og talenter. Københavns, Aarhus, Syddansk og Aalborg universiteter er også med i projektet.
      Periode16 sep. 2014