Aktiviteter pr. år
Udstyrsdetaljer
Beskrivelse
I Multisensory Experience Lab (ME-Lab) arbejder vi med virtual reality (VR) og sanselige oplevelser. Vi udforsker sammenspillet mellem forskellige former for input og output i interaktive applikationer. Vi er interesserede i udvikling af nyskabende hardware og software teknologi samt evaluering af brugeres oplevelser.
Vi anvender denne teknologi inden for sundhedsområdet, rehabilitering, træning, læring og underholdning. Vi er specielt interesserede i forskning relateret til design af interaktiv lyd i multisensoriske miljøer, rendering og rumliggørelse af lyd, simulering af virtuelle gang-oplevelser, haptiske interfaces, filmisk VR og evaluering af brugeres oplevelser i multisanselige miljøer.
Det nuværende og fremtidige arbejde udført i ME-Lab fokuserer på brugen af multisensorisk teknologi (f.eks. virtual og augmented reality) og kan opdeles i tre brede kategorier:
Grundforskning - Vi bestræber os på at forbedre immersive teknologi og forstå brugerne af denne (f.eks. perception, kognition og affekt).
Anvendt forskning - Vi bestræber os på at assistere og selvstændiggøre specifikke brugergrupper ved hjælp af immersiv teknologi.
Kunst og kultur - Vi bestræber os på at udforske nye kunstneriske udtryksformer og bevare kulturel arv ved hjælp af immersiv teknologi.
UDSTYR OG FACILITETER
• Lyddødt rum
• Et stort rum med et sorrund system med 64 kanaler
• Flere hovedmonterede skærme (VIVE, Oculus Rift)
• Motion capture system fra NaturalPoint med 16 kameraer
STED
Bygning A (A.C. Meyers Vænge 15), 0 (kælderen)
Vi anvender denne teknologi inden for sundhedsområdet, rehabilitering, træning, læring og underholdning. Vi er specielt interesserede i forskning relateret til design af interaktiv lyd i multisensoriske miljøer, rendering og rumliggørelse af lyd, simulering af virtuelle gang-oplevelser, haptiske interfaces, filmisk VR og evaluering af brugeres oplevelser i multisanselige miljøer.
Det nuværende og fremtidige arbejde udført i ME-Lab fokuserer på brugen af multisensorisk teknologi (f.eks. virtual og augmented reality) og kan opdeles i tre brede kategorier:
Grundforskning - Vi bestræber os på at forbedre immersive teknologi og forstå brugerne af denne (f.eks. perception, kognition og affekt).
Anvendt forskning - Vi bestræber os på at assistere og selvstændiggøre specifikke brugergrupper ved hjælp af immersiv teknologi.
Kunst og kultur - Vi bestræber os på at udforske nye kunstneriske udtryksformer og bevare kulturel arv ved hjælp af immersiv teknologi.
UDSTYR OG FACILITETER
• Lyddødt rum
• Et stort rum med et sorrund system med 64 kanaler
• Flere hovedmonterede skærme (VIVE, Oculus Rift)
• Motion capture system fra NaturalPoint med 16 kameraer
STED
Bygning A (A.C. Meyers Vænge 15), 0 (kælderen)
×
Fingerprint
Udforsk forskningsområderne, hvor dette udstyr er blevet brugt. Disse etiketter er oprettet på baggrund af de relaterede publikationer. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 1 Redaktør af serie
-
Frontiers in Signal Processing (Tidsskrift)
Cumhur Erkut (Redaktør), Stavros Ntalampiras (Fagfællebedømmer), Alberto Bernardini (Fagfællebedømmer) & Hüseyin Hacihabiboǧlu (Fagfællebedømmer)
1 aug. 2023 → 31 dec. 2023Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Redaktør af serie › Forskning