Publikationer

Filter
Tidsskriftartikel
2019

A holistic analysis of a BIM-mediated building design process using activity theory

Gade, P., Gade, A. N., Otrel-Cass, K. & Svidt, K., 3 jun. 2019, I : Construction Management and Economics. 37, 6, s. 336-350 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
5 Citationer (Scopus)
11 Downloads (Pure)
2018

Learning potentials and educational challenges of massive open online courses (MOOCs) in lifelong learning

Buhl, M. & Andreasen, L. B., 1 apr. 2018, I : International Review of Education. 64, 2, s. 151-160 10 s., 1.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

8 Citationer (Scopus)

Reflections on algorithmic thinking for video analysis: sorting out complex human activities

Otrel-Cass, K., 2018, I : Knowledge Cultures. 6, 1, s. 97-111 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
5 Citationer (Scopus)
94 Downloads (Pure)

Upscaling the number of learners, fragmenting the role of teachers: How do massive open online courses (MOOCs) form new conditions for learning design?

Buhl, M., Andreasen, L. B. & Pushpanadham, K., 1 apr. 2018, I : International Review of Education. 64, 2, s. 179-195 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2 Citationer (Scopus)
2017

Coding the Complexity of Activity in Video Recordings: A proposal for constructing codes for video analysis using activity theory

Harter, C. D. & Otrel-Cass, K., 2017, I : Knowledge Cultures. 5, 5, s. 96-114

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

If PBL is the answer, then what is the problem?

Huttel, H. & Gnaur, D., nov. 2017, I : Journal of Problem Based Learning in Higher Education. 5, 2, 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Reflective Reconstruction of Visual Products: Studying the Water Cycle

Otrel-Cass, K., 2017, I : Knowledge Cultures. 5, 5, s. 14-28

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
162 Downloads (Pure)

Using mobile phones in support of student learning in secondary science inquiry classrooms

Khoo, E. & Otrel-Cass, K., 2017, I : Teachers and Curriculum. 17, 2, s. 12-23

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
174 Downloads (Pure)
2015

Developing students’ collaborative skills in interdisciplinary learning environments

Gnaur, D., Svidt, K. & Thygesen, M., jan. 2015, I : International Journal of Engineering Education. 31, 1(B), s. 257-266 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
18 Citationer (Scopus)

Ontological assumptions in techno-anthropological explorations of online dialogue through information systems

Otrel-Cass, K. & Andrule, K., 2015, I : Techné: Research in Philosophy and Technology. 19, 2, s. 125-142 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Teaching Smart with Podcasts

Gnaur, D. & Clausen, J., 2015, I : International Journal of Engineering Education. 31, 2, s. 486-494 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
1 Citationer (Scopus)
2014

Gruppeeksamen - tur-retur

Kjær-Rasmussen, L. K. & Jensen, A. A., 2014, I : Cepra-Striben. 16, s. 48-55 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2013

Dimensions of problem based learning - dialogue and online collaboration in projects

Andreasen, L. B. & Nielsen, J. L., 2013, I : Journal of Problem Based Learning in Higher Education. 1, 1, s. 210-229

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Implementing e-network-supported inquiry learning in science

Williams, J., Cowie, B., Khoo, E., Saunders, K., Taylor, S. & Otrel-Cass, K., 2013, I : SET - Research Information for Teachers. 3, s. 11-19

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011

Forståelse i forskningsbaseret undervisning: især i relation til human- og samfundsvidenskab

Wiberg, M., 1 mar. 2011, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 10, s. 58-64

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2009

Filosofi med børn: en frisættende aktivitet

Wiberg, M., 1 sep. 2009, I : Unge Pædagoger. 2009, 4, s. 40-45

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Filosofi med børn: en frisættende aktivitet

Wiberg, M., 2009, I : Vera : tidsskrift for pædagoger. 46, s. 2-7

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2008

Praksisforskning på professionsuddannelserne

Wiberg, M., Madsen, A. J., Ramian, K. & Juul Therkelsen, M. (red.), 2008, I : Udvikling på tværs – Studerende i udviklingsprojekter. s. 13-18

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Projektmetoden - en systemteoretisk genbeskrivelse

Bering Keiding, T., 2008, I : DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 3, 5, s. 22-29

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Teori-praksis i sygeplejerskeuddannelsen: Studieordningen som reference for skole- og klinisk undervising

Bering Keiding, T., 2008, I : Uddannelsesnyt FS8. 19, 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Åben adgang
Fil
1195 Downloads (Pure)
2007

Learning in context: but what is a learning context

Keiding, T. B., 2007, I : Nordisk Pedagogik. 27, 2, s. 138-149 11 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Vejledning af adjunkter - oplevelse af og betingelser for faglig pædagogisk vejledning

Keiding, T. B., 2007, I : DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2, 3

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Rundkredspædagogik: eller når matematik er andet end at regne stykker

Keiding, T. B., Højgaard, B. & Fajstrup, L., 11 maj 2006, I : Gymnasieskolen. 89, 9, s. 24-27 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Undervisning - forventninger og fortolkning

Keiding, T. B. & Mathiasen, H., 1 nov. 2006, I : Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse. 8, 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2003

University Pedagogy for Assistant Professors at Aalborg University (Part 1)

Kolmos, A. & Krogh, L., 2003, I : Das Hochschulwesen. Forum für Hochschulforschung, -praxis und -politik. 51, s. 37-44

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

1989
1984

Pragmatische Analyse massenkommunikativer Texte im Fremdsprachenunterricht

Alrø, H. & Lorentsen, A., 1984, I : Der Ginkgo-Baum Germanistisches Jahrbuch für Nordeuropa. 3, s. 78-82

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

1983

Pragmatisk tekstanalyse – nogle eksempler

Alrø, H. & Lorentsen, A., 1983, I : Ekstra meddelelser fra Gymnasieskolernes Tysklærerforening.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review