Institut for Byggeri, By og Miljø

Organisationsprofil

Institutleder: Lars Pico Geerdsen

Forskning
Forskningen på Institut for Byggeri, By og Miljø leverer viden og løsninger til forbedring af byggeriet og det byggede miljø i et helhedsorienteret perspektiv, der kombinerer viden om brugere, bygning, by, miljø, anlæg og infrastruktur. Forskning sker både nationalt og internationalt i tæt samarbejde med virksomheder, organisationer og offentlige institutioner inden for bygge- og anlægssektoren.

Instituttets forskning har udgangspunkt i 5 forskningssektioner.

Forskningen understøttes af instituttets Laboratorier og BUILD Institutsekretariat.

Emneord

• Byggeri

FN's verdensmål

I 2015 blev FN-landene enige om 17 verdensmål til at standse fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Vores arbejde bidrager til følgende verdensmål:

• Verdensmål 6 - Rent vand og sanitet
  • Verdensmål 7 - Bæredygtig energi
  • Verdensmål 9 - Industri, innovation og infrastruktur
  • Verdensmål 11 - Bæredygtige byer og lokalsamfund
  • Verdensmål 13 - Klimaindsats
  • Verdensmål 14 - Livet i havet

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.