Organisationsprofil

Organisationsprofil

Center for Dialog og Organisation er et kommunikationsfagligt miljø af yngre og ældre forskere, vejledere og kommunikationstrænere tilknyttet Institut for Kommunikation ved Aalborg Universitet. Gennem samarbejde med medarbejdere på alle niveauer har Center for Dialog og Organisations medlemmer udviklet viden om professionel ansigt-til-ansigt kommunikation mellem mennesker i organisationer og institutioner. Det kalder vi interpersonel organisationskommunikation, eller i forkortet form IPOK.

Center for Dialog og Organisations formål er at:

  • styrke integrationen mellem teori og praksis i undervisning, forskning og i samarbejde med eksterne partnere
  • udvikle og formidle forskning i interpersonel organisationskommunikation (IPOK)
  • udvikle et levende fagligt miljø, der kan støtte speciale- og Ph.d -studerende, der arbejder med IPOK
  • styrke netværk og kontakter til eksterne målgrupper inden for private virksomheder og offentlige institutioner
  • udbygge nationale og internationale netværk med forskere og praktikere.
  • udvikle en demokratisk organisation
  • at give Væksthusets medlemmer mulighed for at udvikle sig i overensstemmelse med Center for Dialog og Organisations målsætninger

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Nutritional Physiological Phenomena Medicin og biovidenskab
mathematics Samfundsvidenskab
terminology Landbrug og biologi
Terminology Medicin og biovidenskab
learning Samfundsvidenskab
nutrition Landbrug og biologi
work-life-balance Samfundsvidenskab
ability Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2003 2020

Publikationer 1983 2019

Fasilitering av ungdommers demokratiske danning

Alrø, H. & Johnsen-Høines, M., 2019, (Accepteret/In press) Demokratisk danning i skolen: Tverrfaglige empiriske studier. Breivega, K. M. R. & Rangnes, T. E. (red.). Universitetsforlaget

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forskningsmetodologi og undervisningsmetodologi i utdanningsforskning

Johnsen-Høines, M. & Alrø, H., 2019, (Accepteret/In press) Demokratisk danning i skolen: Tverrfaglige empiriske studier. Breivega, K. M. R. & Rangnes, T. E. (red.). Universitetsforlaget

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Motivation af FDF-ledere

Frederiksen, D. J., 2019, Kredslederhåndbogen. 1 udg. København: FDF, s. 29-32 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Åben adgang
Fil

Aktiviteter 2005 2019

1.st European Networking conference on entrepreneurship Education

Sine Maria Herholdt-Lomholdt (Deltager)
29 jan. 201530 jan. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

1.st European Networking conference on entrepreneurship Education

Finn Thorbjørn Hansen (Deltager)
29 jan. 201530 jan. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

3E - ESCB Entrepreneurship Education Conference

Finn Thorbjørn Hansen (Deltager)
23 apr. 201524 apr. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Presse/medie

Viborgs egnsteater skal forske i undren

Finn Thorbjørn Hansen

02/04/2019

2 elementer af mediedækning

Presse/medie

Ph-d.-grad

Dennis Jim Frederiksen

23/03/2019

1 element af mediedækning

Presse/medie