Publikationer 1983 2019

2019
3 Downloads (Pure)

Fasilitering av ungdommers demokratiske danning

Alrø, H. & Johnsen-Høines, M., aug. 2019, Demokratisk danning i skolen: Tverrfaglige empiriske studier. Breivega, K. M. R. & Rangnes, T. E. (red.). Universitetsforlaget, s. 153-167

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
3 Downloads (Pure)

Forskningsmetodologi og undervisningsmetodologi i utdanningsforskning

Johnsen-Høines, M. & Alrø, H., aug. 2019, Demokratisk danning i skolen: Tverrfaglige empiriske studier. Breivega, K. M. R. & Rangnes, T. E. (red.). Universitetsforlaget, s. 34-48

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
21 Downloads (Pure)

Motivation af FDF-ledere

Frederiksen, D. J., 2019, Kredslederhåndbogen. 1 udg. København: FDF, s. 29-32 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Åben adgang
Fil
44 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

The Unsayable in Arts-Based research: On the Praxis of Life Itself

Hansen, F. T., visse, M. & Leget, C., 2019, I : International Journal of Qualitative Methods. 18, s. 1-13 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil

Volume 4, Issue 1, November 2018, Pages 19-23

Hansen, F. T. & Herholdt-Lomholdt, S. M., 2019, I : Journal of International Business Research and Marketing. 4, 1, s. 19-23 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2018
68 Downloads (Pure)

At lytte til 'den indre begyndelse' i filosofi og filosofisk praksis

Hansen, F. T., 2018. 19 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Åben adgang
Fil

At møde verden med undren: Dannelse, innovation og organisatorisk udvikling i et værensfilosofisk perspektiv

Hansen, F. T., 2018, København: Hans Reitzels Forlag. 275 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Bruden: Om det at stå brud på tværs af generationer

Strand, A. M. C., 6 sep. 2018, Den sanselige udfordring: Campingkvinderne mellem kunst og videnskab. Gimmler, A. & Chemi, T. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 129-139 11 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dialogisk procesfacilitering

Alrø, H., Billund, L. & Dahl, P. N., 2018, Aalborg Universitetsforlag. 162 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Dialogisk procesfacilitering i et relationelt perspektiv

Lang, N. R., 2018, Dialogisk procesfacilitering. Alrø, H., Billund, L. & Dahl, P. N. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 63-82 20 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

Entangling Organizations: Intra-active ways of reworking the organizational scenography for the processes of becoming of the changed relationalities of (dis)ability

Strand, A. M. C., 3 dec. 2018, The Emerald Handbook of Quantum Storytelling Consulting. Boje, D. M. & Sanchez, M. (red.). Emerald Group Publishing, s. 187-210 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

disability
ability
organization
research practice
Denmark

Facilitering af fænomenologiske undringssamtaler

Hansen, F. T., 2018, Dialogisk procesfacilitering. Alrø, H., Dahl, P. & Billund, L. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 121-140 (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 14).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Faciliteringskompasset

Schumann, K. & Thorsted, A. C., 2018, Dialogisk procesfacilitering. Alrø, H., Billund, L. & Dahl, P. N. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 141-161 20 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 14).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forudsigelig uforudsigelighed

Alrø, H., 2018, Dialogisk procesfacilitering. Alrø, H., Billund, L. & Dahl, P. N. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 83-100 (Interpersonel Kommunikation i Organisationer).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

163 Downloads (Pure)

Fremragende ledelse er noget, vi gør sammen: Relationel ledelse i kommunal administrativ forvaltning

Andersen, C. V., 2018, Aalborg Universitetsforlag. (Aalborg Universitet. Det Humanistiske Fakultet. Ph.D.-Serien).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Åben adgang
Fil

Konsulenten som dialogisk procesfacilitator

Dahl, P. N., 2018, Dialogisk procesfacilitering. Alrø, H., Billund, L. & Dahl, P. N. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 21-41 (Interpersonel Kommunikation i Organisationer).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Ledelsesalliancen: Om dilemmaer og gode valg i aktionsforskning

Andersen, C. V., 2018. 13 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Legen som menneskeligt grundvilkår - interview med Ann Charlotte Thorsted

Thorsted, A. C., aug. 2018, I : Kognition & Paedagogik. 28, 109, s. 64-68

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Legens særlige rum - et læringskompas

Thorsted, A. C., 2018, Leg i skolen. Møller, H. H., Andersen, I. H., Kristensen, K. B. & Rasmussen, C. S. (red.). København: Forlaget up Unge Pædagoger, s. 170-193 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Procesfacilitering som dialog

Alrø, H., Billund, L. & Dahl, P. N., 2018, Dialogisk procesfacilitering. Alrø, H., Billund, L. & Dahl, P. N. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 7-20 (Interpersonel Kommunikation i Organisationer).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Processuel lydhørhed

Billund, L. & Zimmer, A., 2018, Dialogisk procesfacilitering. Alrø, H., Billund, L. & Dahl, P. N. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 43-62 (Interpersonel Kommunikation i Organisationer).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Rework of an Organizational Scenography through Object Theatre

Strand, A. M. C. samt 14 kandidat studerende ved valgfaget Organisatorisk scenografi forår 2014, Institut for Kommunikation, AAU, 2018, (Accepteret/In press) I : Tamara Journal - special issue on Materiality & Storytelling, part 2. 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Sociomateriality: The emergence of a new fractal of entangled engagements

Strand, A. M. C. & Henderson, T. L., 2018, The Emerald Handbook of Management and Organization Inquiry. Boje, D. M. & Sanchez, M. (red.). Emerald Group Publishing, 32 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Break: Work-life balance and leadership anno 2016 - Reconfiguring contemporary leadership through 2400 years old coaching concept of Protreptic, Walking and Material Storytelling

Strand, A. M. C., 3 dec. 2018, The Emerald Handbook of Quantum Storytelling Consulting. Boje, D. M. & Sanchez, M. (red.). Emerald Group Publishing, s. 35-50 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Grammar of Handling

Strand, A. M. C. & Kunitz, S., 2018, (Accepteret/In press).

Publikation: Working paperForskningpeer review

The psycho-dynamics of Object theatre

Dahl, P. N., Strand, A. M. C. & Billund, L., 2018, (Accepteret/In press) I : Tamara Journal - special issue on Materiality & Storytelling, part 2. 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

252 Downloads (Pure)

Undringsdreven innovation i Vejle Kommune: En empirisk rapport og bilag til bogen At møde verden med undren (Hansen, 2018)

Hansen, F. T., 2018, 120 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
57 Downloads (Pure)

We are in this together: A qualitative exploration of organisational, relational and personally experienced differences between paid public sector work and volunteer third sector work

Bidragets oversatte titel: Vi er sammen om det her: En kvalitativ udforskning af organisatoriske, relationsmæssige og personligt oplevede forskelle mellem betalt offentligt- og frivilligt tredje-sektor arbejdeFrederiksen, D. J., 2018, Aalborg Universitetsforlag. 371 s. (Aalborg Universitet. Det Humanistiske Fakultet. Ph.D.-Serien).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Åben adgang
Fil
2017

Aktionsforskerens sårbarhed

Billund, L. & Alrø, H., 2017, Dialogisk aktionsforskning i et praksisnært perspektiv. Alrø, H. & Hansen, F. T. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 65-92 28 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Aktionsforskning – et spørgsmål om forandring

Thorsted, A. C., 2017, Dialogisk aktionsforskning : i et praksisnært perspektiv. Alrø, H. & Hansen, F. T. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 245-268 24 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Aktionsforskning i en anerkendelsesoptik: inspireret af 3. generations kritisk teori og dialektisk relationsteori

Billund, L. & Dahl, P. N., 2017, Dialogisk aktionsforskning: - i et praksisnært perspektiv. Aalborg Universitetsforlag, s. 25 - 64 (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

640 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil

At praktisere anvendt filosofi i praksisbaseret forskning: Når forskning og filosofi blivet et spørgsmål om at træde i et Jeg-Du-forhold til verden

Hansen, F. T., 2017, Anvendt filosofi er interaktionel filosofi: Positioner og perspektiver. Ziethen, M. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 9. s. 75-119 44 s. (Applied Philosophy / Anvendt Filosofi; Nr. 1, Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

146 Downloads (Pure)

De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen.

Herholdt-Lomholdt, S. M., 17 jan. 2017, 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, s. 30-47 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Demokratisk u-dannelse

Hansen, F. T., 2017, Skolen på torvet : Ollerup Friskole 150 år. Slumstrup, F. (red.). Ollerup: Step, T., s. 101-121 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Dialogisk aktionsforskning: i et praksisnært perspektiv

Alrø, H. (red.) & Hansen, F. T. (red.), 2017, Aalborg Universitetsforlag. 304 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Et forskningsprojekt om undren og entreprenørskabsundervisnings søsættes

Hansen, F. T., Herholdt-Lomholdt, S. M. & Rothuizen, J. J., 2017, At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.. Hansen, F. T., Herholdt-Lomholdt, S. & Rothuizen, J. J. (red.). Aalborg Universitet, s. 10-29 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Evaluerende og undersøgende feedback i matematikundervisningen

Alrø, H. & Johnsen-Høines, M., 2017, Feedback i matematik. Greve Henriksen, R. (red.). Dafolo Forlag A/S, s. 21-36 15 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fra problemorientering til undren

Hansen, F. T., 2017, At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.. Hansen, F. T., Herholdt-Lomholdt, S. & Rothuizen, J. J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitet, s. 47-80 33 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

306 Downloads (Pure)

Fremlæggelse af vores syn på menings- og undringsdreven innovation

Hansen, F. T. & Herholdt-Lomholdt, S. M., 17 jan. 2017, 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, s. 81-119 38 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fil

Future needs for Nursing Talents in Scandinavian countries: a systematic review protocol

Jakobsen, R. K. & Herholdt-Lomholdt, S. M., 8 feb. 2017, I : JBI Database of Systematic Reviews & Implementation Reports . 15, 4, s. 882-888 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftReview (oversigtsartikel)Forskningpeer review

Intra-Aktionsforskning: - en dialogisk slowfox med materialiteten

Strand, A. M. C. & Sparholt, U., nov. 2017, Dialogisk aktionsforskning : i et praksisnært perspektiv. Alrø, H. & Hansen, F. T. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 177-212 35 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

It’s messy and magic – om dialogisk aktionsforskning

Alrø, H. & Hansen, F. T., 2017, Dialogisk aktionsforskning : i et praksisnært perspektiv. Alrø, H. & Hansen, F. T. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 7-24 18 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Læringsorienteret, dialogisk feedback

Alrø, H., Dahl, P. N. & Schumann, K., 2017, Feedback gentænkt: Professionel feedback, der skiller sig ud. Trillingsgaard, A. (red.). Dansk Psykologisk Forlag, s. 33-50

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Praktikernes stemmer i dialogisk aktionsforskning

Alrø, H., Billund, L., Dahl, P. N. & Schumann, K., 2017, Dialogisk aktionsforskning i et praksisnært perspektiv. Alrø, H. & Hansen, F. T. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 269-304 35 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Sensitive Go-alongs - aktionsforskning udenfor det synliges grænse

Herholdt-Lomholdt, S. M., 1 dec. 2017, Dialogisk aktionsforskning i et praksisnært perspektiv. Alrø, H. & Hansen, F. T. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 145-176 31 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Sokratisk og fænomenologisk-orienteret aktionsforskning

Hansen, F. T., 2017, Dialogisk aktionsforskning: i et praksisnært perspektiv. Alrø, H. & Hansen, F. T. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 93-144 51 s. (Interpersonel Kommunikation i Organisationer, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Sokratisk og poetisk feedback

Hansen, F. T., 2017, Feedback gentænkt: Professionel feedback, der skiller sig ud. Trillingsgaard, A. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 201-216 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Tre systematikker der hver på sin måde indfanger væsentlige aspekter af undrings- og innovationsværkstedet

Herholdt-Lomholdt, S. M. & Hansen, F. T., 2017, At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. Hansen, F. T., Herholdt-Lomholdt, S. & Rothuizen, J. J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitet, s. 119-136 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review