• Kroghstræde , 3, 4.117

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

Publikationer 2002 2019

2019

24syv og den postmoderne kultur

Brinkmann, S., 24 mar. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

A Commentary by Jens Mammen (1986): Or Notes on Mathematics, Intuition and Reality (inter alia Sticklebacks)

Mammen, J., 16 maj 2019, Iven Reventlow: Attempted Solution to a Fundamental Psychobiological Problem: How to Determine Individual and Milieu Parameters from Species-Typical Behaviour of Animals in Their Natural Environments. København: Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab, s. 89-104 (Scientia Danica. Series H, Humanistica, 8, Bind 18).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Advertising

Graakjær, N. J., 2019, The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture. Sturman, J. (red.). SAGE Publications, s. 18-19 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

Afterword on educational dilemmas

Tateo, L., 2019, Educational dilemmas: a cultural psychological perspective. Tateo, L. (red.). Routledge, s. 193-195 (Cultural Dynamics of Social Representation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Alle taler om døden, men ingen gør noget ved den

Brinkmann, S., 5 maj 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Atmosphere
Psychology
Inhibition (Psychology)

Am I Doing It Right? Normative Performativity in the Emergence of Learning as a Leading Activity

Hrepich, P. A. C., 2019, (Accepteret/In press) Cultural-Historical Approaches to Studying Learning and Development: Societal, Institutional and Personal Perspectives. Edwards, A., Fleer, M. & Bøttcher, L. (red.). Springer Publishing Company

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

An original contribution with great potential

Jensen, M., 2019, Meaning-making for living: The emergence of the presentational self in children’s everyday dialogues. Komatsu, K. (red.). Springer, s. 1-16 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

A society of sorrow: The constitution of society through grief

Brinkmann, S., 2019, I : Distinktion. 20, 2, s. 207-221

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

grief
constitution
emotion
social process
Society

Atmosfære: Henimod en ny æstetik

Grøn, R. & Jantzen, C., 2019, (Afsendt) Stemninger. Allingham, P., Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Atmosfæreskabende rytmer på fodboldstadion

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 2019, (Under udarbejdelse) Stemninger. Graakjær, N. J., Jantzen, C. & Allingham, P. (red.). Bind 8. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

1 Citation (Scopus)

Between the unbearable weight and lightness of the past: Banal Silence in Spain’s Post-Dictatorship Memory Politics

Brescó, I., mar. 2019, I : Integrative Psychological & Behavioral Science. 53, 1, s. 44-56 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

dictatorship
Politics
Spain
Data storage equipment
Weights and Measures

Brinkmann

Brinkmann, S., 22 feb. 2019, I : Weekendavisen.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Børns læring og udvikling i grundskolen.

Tanggaard, L., 2019, I : EMU Danmarks undervisningsportal.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Civilsamfundet er bedre end politikerne til at tænke store tanker.

Tanggaard, L., 2019, I : Kristeligt Dagblad.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Co-constructing the past and the future in times of uncertainty: Students’ positions during the Brazilian teachers’ strike in 2013

Brescó, I. & Fortes de Mâcedo, G., 2019, Imagining the past, constructing the future. Palgrave Macmillan

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Commercial music

Graakjær, N. J., 2019, The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture. Sturman, J. (red.). SAGE Publications, s. 598-604 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

Content-driven pedagogy: on passion, absorption and immersion as dynamic drivers of creativity

Tanggaard, L., 2019, Dynamic Perspectives on Creativity : New Directions for Theory, Research, and Practice in Education. Beghetto, R. & Gorazza, G. (red.). 1 udg. Switzerland: Springer, Bind 1. s. 165-177 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Creating Supportive Environment: Practical Challenges and Theoretical Understandings Concerning Dropout from School

Jensen, M., Kanzaki, M., Onohara, A. & Kawamata, T., 2019, Educating Adolescents in Ever-Changing Societies. Watzlawik, M. & Burkholder, A. (red.). Springer, s. 1-26 26 s. (Culture Psychology and Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Creating together: Moving towards a ‘we-paradigm’ in educating for creativity

Tanggaard, L., 2019, (Accepteret/In press) I : Multicultural Education Review.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Creativity as a developmental resource in sport training activities

Rasmussen, L. J. T., Østergaard, L. D. & Glaveanu, V. P., 2019, I : Sport, Education and Society. 24, 5, s. 491-506 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

training (sports)
Creativity
Sports
creativity
Teaching

Creativity as a Meaningful, Socio-(Im)Material Practice: The Emergence of Roskilde Festival

Hvidtfeldt Larsen, D. L. & Pedersen, L. T., 2019, (Accepteret/In press) I : Culture & Psychology.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Cultural Psychology: A Two-Way Path between Mind and Culture/Psicología cultural: un camino de ida y vuelta entre la mente y la cultura.

Brescó de Luna, I., Roncancio, M., Uchoa Branco, A. & Mattos, E., 2019, (Accepteret/In press) I : Estudios de Psicologia.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

Cultural psychology and employment of youth with psychological and social problems

Jensen, M. & Nellemann S. Andersen, D., 2019, Culture, work and psychology: Invitations to dialogue. Bendassolli, P. (red.). Information Age Publishing, 18 s. (Advances in Cultural Psychology: Constructing Human Development).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Culture and memory

Wagoner, B., 2019, (Accepteret/In press) Oxford Research Encyclopaedia of Psychology. Oxford University Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dannelse som kulturens hjerte

Brinkmann, S., 12 maj 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Defining Cultivation Rate

Tateo, L. & Marsico, G., 2019, I : Human Arenas. An Interdisciplinary Journal of Psychology, Culture, and Meaning. 2, 1, s. 1-5

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Den moderne pædagogik hører fortiden til

Tanggaard, L. & Petersen, J., 19 jan. 2019, I : Berlingske Tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Det store vi

Brinkmann, S., 11 feb. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Drop selvfikseringen og de numeriske præstationsdata i skolen

Tanggaard, L., 2019, I : Kristeligt Dagblad.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Åben adgang

Educational dilemmas: a cultural psychological perspective

Tateo, L., 2019, Abingdon, Oxon: Routledge. (Cultural Dynamics of Social Representation).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

cultural psychology
education
learning

Efterskrift

Pedersen, L. T., 2019, I bund og grund: Reformer uden fundament. Skovmand, K. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, Bind 1. s. 281-288 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

En bilelskers bekendelser

Brinkmann, S., 7 apr. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

En ikke-affirmativ pædagogisk psykologi

Szulevicz, T., 2019, (Afsendt) I : Nordiske Udkast.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Er krænkelse egentlig en følelse?

Brinkmann, S., 10 mar. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Et værdibaseret evidensbegreb: Kan man det?

Tanggaard, L., jan. 2019, I : Hjerterum - KFUM's sociale arbejde. s. 18-18 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Football tourism and the sounds of televised matches

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 2019, (Afsendt) Routledge Companion to Media and Tourism. Månsson, M., Buchmann, A., Cassinger, C. & Eskilsson, L. (red.). Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forskerbidrag til Arbejdstidskommissionen

Tanggaard, L., dec. 2019, (Accepteret/In press)

Publikation: Bidrag til udredning/notatBidrag til faglig redegørelseRådgivning

Forskernes debat om de nationale test misser substansen

Tanggaard, L., maj 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang

Fra værk til stemning: Det posthermeneutiske anliggende

Jantzen, C. & Grøn, R., 2019, (Afsendt) Stemninger. Allingham, P., Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Glæden ved at opdage at man er menneske

Brinkmann, S., 21 apr. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Hold fast i lærergerningen: Det er vigtigere end nogensinde

Tanggaard, L., 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Husker nogen det postfaktuelle samfund?

Brinkmann, S., 24 feb. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Hvad kæmper vi da for?

Brinkmann, S., 27 jan. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Hvem ønsker at ødelægge det danske universitet?

Tateo, L., 2019, I : Magisterbladet. 2019, 3, s. 52-53 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Intet nyt under solen: Æstetik og kommunikation

Jantzen, C., 2019, (Under udarbejdelse) I : Akademisk Kvarter.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

1 Citation (Scopus)

Introduction: the inherent ambivalence of educational trajectories and the zone of proximal development with reduced potential

Tateo, L., 2019, Educational Dilemmas: A Cultural Psychological Perspective. Tateo, L. (red.). Routledge, s. 1-21 (Cultural Dynamics of Social Representation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction: The Method of Imagination

Brown, S. & Tateo, L., 2019, The Method of Imagination. brown, S. & tateo, L. (red.). Information Age Publishing, s. vii-xv (Innovations in Qualitative Research).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review