Publikationer

2021

Comparative Qualitative Designs in Cultural Psychology

Demuth, C., sep. 2021, (Under udarbejdelse) The SAGE Handbook of Qualitative Research Design. Flick, U. (red.). SAGE Publications

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2020

Applying Multimodal Interaction Analysis to Research in Cultural Psychology

Demuth, C., 2020, (Under udarbejdelse) Courageous Methods in Cultural Psychology – Beyond the symbolic nature of language. Watzlawik, M. & Salden, S. (red.). Springer, (Theory and History in the Human and Social Sciences (THHSS)).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Creating together: Moving towards a ‘we-paradigm’ in educating for creativity

Tanggaard, L., 2020, I : Multicultural Education Review. 12, 1, s. 4-16 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Critical Happiness Studies

Hill, N., Brinkmann, S. & Petersen, A., 2020, London: Routledge.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Critical happiness studies: An invitation

Hill, N., Brinkmann, S. & Petersen, A., 2020, Critical Happiness Studies. London: Routledge, s. 1-19 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Du mangler resonans hvis det går for stærkt

Brinkmann, S., 1 mar. 2020, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Åben adgang

Etik i en kvalitativ verden

Brinkmann, S., 2020, Kvalitative metoder: En grundbog. Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 581-600

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Farvel til krisernes årti

Brinkmann, S., 5 jan. 2020, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Formidling af kvalitativ forskning

Tanggaard, L. & Brinkmann, S., 2020, Kvalitative metoder: En grundbog. Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 671-691

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

From Doxastic to Epistemic: A Typology and Critique of Qualitative Interview Styles

Berner-Rodoreda, A., Bärnighausen, T., Kennedy, C., Brinkmann, S., Sarker, M., Wikler, D., Eyal, N. & McMahon, S. A., 2020, I : Qualitative Inquiry. 26, 3-4, s. 291–305 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftReview (oversigtsartikel)

Åben adgang
1 Citationer (Scopus)

Fænomenologi

Jacobsen, B., Tanggaard, L. & Brinkmann, S., 2020, Kvalitative metoder: En grundbog. Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 281-308

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Grief: The Price of Love

Brinkmann, S., 2020, Cambridge: Polity Press.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Hvorfor går børn i skole? Et pragmatisk perspektiv

Brinkmann, S., 2020, Hvorfor går børn i skole?. Jensen, E. & Løw, O. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 157-166 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Interviewet: Samtalen som forskningsmetode

Tanggaard, L. & Brinkmann, S., 2020, Kvalitative metoder: En grundbog. Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 33-64

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kvalitative metoder, tilgange og perspektiver

Brinkmann, S. & Tanggaard, L., 2020, Kvalitative metoder: En grundbog. Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 15-29

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kvalitet i kvalitative studier

Tanggaard, L. & Brinkmann, S., 2020, Kvalitative metoder: En grundbog. Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.). 3. udg. København, s. 657-670

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Living well and living right: Aesthetic and ethical dimensions of happiness

Brinkmann, S., 2020, Critical Happiness Studies. Hill, N., Brinkmann, S. & Petersen, A. (red.). London: Routledge, s. 130-143 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Læring: Kropslige og bevægelsesmæssige læreprocesser i børnehaven

Tanggaard, L., Matthiesen, N. C. L. & Cavada-Hrepich, P., 2020, ’Bevægelse i pædagogikken: Fra et fænomenologisk og eksistentielt perspektiv’. Jensen, J-O. & Lund, O. (red.). 1 udg. København: Akademisk Forlag, Bind 1.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Psychology as a science of life

Brinkmann, S., 2020, I : Theory & Psychology. 30, 1, s. 3-17 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Stoisk uro

Brinkmann, S., 22 mar. 2020, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Uddannelse i kvalitativ metode: En refleksion over praksiserfaringer

Tanggaard, L. & Brinkmann, S., 2020, Kvalitative metoder: En grundbog. Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.). 3. udg. København, s. 693-706

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Using creativity as an educational tool in veterinary surgery: students' perceptions and surgical performance

Langebaek, R., Tanggaard, L., Toft, N. & Berendt, M., feb. 2020, I : Journal of Veterinary Medical Education. 47, 1, s. 91-99

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Vi har brug for tragedien

Brinkmann, S., 2 feb. 2020, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

2019

24syv og den postmoderne kultur

Brinkmann, S., 24 mar. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Alle taler om døden, men ingen gør noget ved den

Brinkmann, S., 5 maj 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Alt er umuligt

Brinkmann, S., 13 okt. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

A society of sorrow: The constitution of society through grief

Brinkmann, S., 4 maj 2019, I : Distinktion. 20, 2, s. 207-221 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Brinkmann

Brinkmann, S., 22 feb. 2019, I : Weekendavisen.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Brug af litteratur kulturpsykologisk set

Brinkmann, S., 2019, Litteratur i brug. Mai, A-M. (red.). Hellerup: Forlaget Spring, s. 305-322

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Børns læring og udvikling i grundskolen.

Tanggaard, L., 2019, I : EMU Danmarks undervisningsportal.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Åben adgang

Civilsamfundet er bedre end politikerne til at tænke store tanker: 11. februar 2019

Tanggaard, L., 2019, I : Kristeligt Dagblad.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang

Content-driven pedagogy: on passion, absorption and immersion as dynamic drivers of creativity

Tanggaard, L., 2019, Dynamic Perspectives on Creativity : New Directions for Theory, Research, and Practice in Education. Beghetto, R. & Gorazza, G. (red.). 1 udg. Switzerland: Springer, Bind 1. s. 165-177 13 s. (Creativity Theory and Action in Education, Bind 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Creativity as a Meaningful, Socio-(Im)Material Practice: The Emergence of Roskilde Festival

Hvidtfeldt Larsen, D. L. & Pedersen, L. T., 2019, I : Culture & Psychology. 25, 4, s. 544-558 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Dannelse som kulturens hjerte

Brinkmann, S., 12 maj 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Den moderne pædagogik hører fortiden til

Tanggaard, L. & Petersen, J., 19 jan. 2019, I : Berlingske Tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kronik

Det halve menneske: Til forsvar for et arbejdsfrit livsrum

Brinkmann, S., 2019, I : Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat. 159, s. 14-20 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Det store vi

Brinkmann, S., 11 feb. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Drop selvfikseringen og de numeriske præstationsdata i skolen

Tanggaard, L., 23 apr. 2019, I : Kristeligt Dagblad.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kronik

Åben adgang

Efterskrift

Pedersen, L. T., 2019, I bund og grund: Reformer uden fundament. Skovmand, K. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 281-288 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

En bilelskers bekendelser

Brinkmann, S., 7 apr. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Er krænkelse egentlig en følelse?

Brinkmann, S., 10 mar. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Et værdibaseret evidensbegreb: Kan man det?

Tanggaard, L., jan. 2019, I : Hjerterum - KFUM's sociale arbejde. 1, s. 18-18 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Faste rammer i Nestpædagogik giver lærere og pædagoger frihed

Tanggaard, L. & Kromann, A., 2019, I : Politiken. 16. sep. 2019

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang

Forskerbidrag til Arbejdstidskommissionen

Tanggaard, L., dec. 2019

Publikation: Bidrag til udredning/notatBidrag til faglig redegørelse

Forskerdebatten om de nationale test misser substansen

Tanggaard, L., 20 maj 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debat

Åben adgang