Det Humanistiske Fakultet

  • Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

Publikationer 1972 2021

Filter
Forord/Indledning/efterskrift
2019

Afterword on educational dilemmas

Tateo, L., 2019, Educational dilemmas: A cultural psychological perspective. Tateo, L. (red.). Routledge, s. 193-195 3 s. (Cultural Dynamics of Social Representation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Epilogue

Hersted, L. & Ness, O., 22 jul. 2019, Action Research in a Relational Perspective. Hersted, L., Ness, O. & Frimann, S. (red.). 1 udg. London & New York: Routledge, Taylor & Francis Group, s. 198-200 3 s. (Routledge Advances in Research Methods).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Introduction: The Method of Imagination

Brown, S. & Tateo, L., 2019, The Method of Imagination. Brown, S. & Tateo, L. (red.). Information Age Publishing, s. vii-xv (Innovations in Qualitative Research).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Introduktion

Jacobsen, L. B., Kraglund, R. A. & Nielsen, H. S., 2019, (Accepteret/In press) Satirisk fake news. Jacobsen, L. B., Kraglund, R. A. & Nielsen, H. S. (red.). Forlaget Spring

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Rammeværket

Tanggaard, L., maj 2019, Klar. Parat. FGU!. 1 udg. www.lenebyriel.dk, Bind 1. s. 4-8 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

2018

An Epistemological Coda: Sociocultural Psychology among the Sciences

Rosa, A. & Valsiner, J., 2018, The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology . Rosa, A. & Valsiner, J. (red.). 2 udg. Cambridge (UK): Cambridge University Press, Bind 1. s. 633-651

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

psychology
science
education

Editors’ Introduction: The power of ‘showing how it happened’

Meier, N., Wegener, C. & Maslo, E., 2018, Cultivating Creativity in Methodology and Research: In Praise of Detours. Wegener, C., Meier, N. & Maslo, E. (red.). Palgrave Macmillan, s. 1-7 7 s. (Palgrave Studies in Creativity and Culture).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Editors’ introduction. Weaving culture plot: intervention at the intersection of borders and community in a changing world

Schliewe, S., Marsico, G. & Chaudhary, N., 2018, Cultural Psychology of Intervention in the Globalized World. Information Age Publishing, (Advances in cultural psychology).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

Efterskrift

Brinkmann, S., 2018, De døde filosoffers bog. Aarhus: Klim, s. 329-338

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Epilogue or Why Creative Detours (often) Have Happy Endings

Glaveanu, V. P., 2018, Cultivating Creativity in Methodology and Research: In Praise of Detours. Wegener, C., Meier, N. & Maslo, E. (red.). Palgrave Macmillan, s. 231-237 7 s. (Palgrave Studies in Creativity and Culture).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Foreword: Enjoy the journey

Pedersen, L. T. & Wegener, C., 2018, The Nordic PhD: Surviving and Succeeding. McMaster, C., Murphy, C. & de Lasson, J. R. (red.). Peter Lang, (Survive and Succeed).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Forord

Tanggaard, L., 2018, Nest programmet i Danmark: En tredje vej til inkluderende fællesskaber. Clasen, S. & Thomsen, K. T. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 5-6

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem. Hansen, O. & T. N. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 9-10 2 s. (Det vi ved om).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Forord

Poulsen, B., 23 nov. 2018, Løgstør. Limfjordsby - Gennem Ild og Vand. Bloksgaard, A. (red.). Løgstør: Limfjordsmuseet, s. 10-11 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Børns læring i fællesskaber. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 5-6 2 s. (Det vi ved om).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Forord

Møhl, B., 2018, Samtalen om Sex: Karina Kehlet Lins. Schilling, M. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 7-11 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftUndervisning

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 9-10 2 s. (Det ved vi om...).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

History of science is for the future of science: learning through forgotten thinkers

Valsiner, J., 2018, Memories of Gustav Ichheiser: Life and Work of an Exiled Social Scientist. Joerchel, A. C. & Benetka, G. (red.). Springer, s. vi-x (Theory and History in the Human and Social Sciences (THHSS)).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Indledning

Tanggaard, L. & Mellon, K., 2018, Den gode studiegruppe. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 5-10 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

Indledning

Martinussen, M. L. & Larsen, K., 2018, Materialitet og læring. Larsen, K. & Martinussen, M. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, Bind 1. s. 7-15 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Introduction

Orlander, A. A., Sillasen, M. & Otrel-Cass, K., 2018, Cultural, Social and Political Perspectives in Science Education: A Nordic View. Otrel-Cass, K., Sillasen, M. & Orlander, A. A. (red.). 1 udg. Springer, s. 1-4 4 s. (Cultural Studies of Science Education; Nr. 15).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Introduction

Bonde, L. O. & Theorell, T., 23 maj 2018, Music and Public Health: A Nordic Perspective. Springer, s. 1-12 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Introduction: Culture in the act of caring: Bringing Geropsychology, other gerosciences, and Cultural Psychology together

Boll, T., Ferring, D. & Valsiner, J., 2018, Cultures of Care in Aging. Boll, T., Ferring, D. & Valsiner, J. (red.). Charlotte, NC: Information Age Publishing, s. xiii-xx (Advances in cultural psychology).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Introduktion

Jacobsen, L. B., Agger, G. & Christensen, J. R., 5 nov. 2018, Tv-analyse. Brix Jacobsen, L., Agger, G. & Riber, J. (red.). Systime Academic, s. 5-13 9 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Neurosciences in psychology: what stays after the "decade of the brain"

Cornejo, C. & Valsiner, J., 2018, Contextual Cognition: The Sensus Communis of a Situated Mind. Ibáñez, A. & García, A. M. (red.). Springer, s. v-ix ( SpringerBriefs in Psychology and Cultural Developmental Science ).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Preface

Vidakis, N., Brooks, A. L. & Brooks, E., 1 jan. 2018, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 6th International Conference, ArtsIT 2017, and Second International Conference, DLI 2017, Heraklion, Crete, Greece, October 30–31, 2017, Proceedings. Springer, s. V-VI (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST, Bind 229).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Åben adgang

Relative Symmetries in Dialogical relations

Valsiner, J., 2018, Alterity, Values, and Socialization: Human Development Within Educational Contexts. Branco, A. U. & Lopes-de-Oliveira, M. C. (red.). Springer, s. v-vii (Cultural Psychology of Education; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Series editor's preface: “The mind has no breakfast”… but we have a new theory

Valsiner, J., 2018, Persons and their minds . Brinkmann, S. (red.). Routledge, s. ix-xi

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Sincere Desires for Improvements in the Globalizing World

Valsiner, J., 2018, Cultural Psychology of Intervention in the Globalized World. Schliewe, S., Chaudhary, N. & Marsico, G. (red.). Charlotte, NC, USA: Information Age Publishing, s. ix-xii (Advances in cultural psychology).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Sociocultural Psychology on the Move

Rosa, A. & Valsiner, J., 2018, The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology . Rosa, A. & Valsiner, J. (red.). 2 udg. Cambridge (UK): Cambridge University Press, Bind 1. s. 3-10

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

psychology
education

The Human Psyche Lives in Semiospheres

Rosa, A. & Valsiner, J., 2018, The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology . Rosa, A. & Valsiner, J. (red.). 2 udg. Cambridge (UK): Cambridge University Press, Bind 1. s. 13-34

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

psyche
education

Who is afraid of democracy?

Glaveanu, V. P., Wagoner, B. & Brescó, I., 2018, The Road to Actualized Democracy: A Psychological exploration. Information Age Publishing, s. ix-xii 4 s. (Niels Bohr Professorship Lectures in Cultural Psychology, Bind 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

2017

A major move forward: Internationalizing psychology and its teaching

Valsiner, J., 2017, Internationalizing the teaching of psychology . Information Age Publishing, s. xiii-xvi (Advances in Cultural Psychology: Constructing Human Development).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Beyond the brain to practice: Contextualizing memory and learning

Valsiner, J., 2017, Memory practices and learning: Interactional, institutional and sociocultural perspectives . Information Age Publishing, s. i-iv (Advances in Cultural Psychology: Constructing Human Development).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Caring for health care

Valsiner, J., 2017, Healthcare and culture: Subjectivity in medical contexts . Information Age Publishing, s. xi-xii

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

CHIIR 2017 program chairs' welcome

Freund, L., Larsen, B. & Russell, D. M., 7 mar. 2017, CHIIR’17 Proceedings of the 2017 Conference Human Information Interaction. Association for Computing Machinery, s. iv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Åben adgang

Et kor af stemmer: Introduktion til antologien

Lindvang, C. & Beck, B. D., 21 nov. 2017, Musik, krop og følelser. Neuroaffektive processer i musikterapi. Lindvang, C. & Beck, B. D. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 13-24 11 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Forord

Tanggaard, L., 2017, Den kritiske leder. Mellon, K. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 7-10 4 s. (Ledelse af læring; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2017, Spørgsmål og interaktion i klasserummet. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 5-6 2 s. (Det vi ved om).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Imagination as a psychological and socialcultural process

Wagoner, B., Brescó, I. & Awad, S. H., 2017, The Psychology of Imagination: History, Theory and New Research Horizons. Information Age Publishing, (Niels Bohr Professorship Lectures in Cultural Psychology, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

132 Downloads (Pure)

Indledning

Hempel, K. G., Duedahl, P. & Poulsen, B., 2017, Efter Reformationen / Beyond the Reformation: Rapporter til det 29. Nordiske Historikermøde / Proceedings of the 29th Congress of Nordic Historians. Hempel, K. G., Duedahl, P. & Poulsen, B. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 3. s. 5-8 (Studier i historie, arkiver og kulturarv, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Indledning: Elevernes egenproduktion og elevinddragelse

Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M., 2017, Digital Produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 5-10 6 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Indledning

Mønster, L., Larsen, P. S. & Rustad, H. K., 18 aug. 2017, Økopoesi: Modernisme i nordisk lyrikk 9. Alvheim & Eide Akademisk forlag, s. 7-14 (Modernisme i nordisk lyrikk; Nr. 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

Indledning

Moesby-Jensen, C. K., 2017, Når professioner samarbejder: Praksis med udsatte børn og unge. Moesby-Jensen, C. K. (red.). København: Samfundslitteratur, s. 11-16 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

257 Downloads (Pure)

Inledning

Dackling, M., Duedahl, P. & Poulsen, B., 2017, Reformer og ressourcer / Reforms and Resources: Rapporter til det 29. Nordiske Historikermøde / Proceedings of the 29th Congress of Nordic Historians. Dackling, M., Duedahl, P. & Poulsen, B. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 2. s. 5-9 (Studier i historie, arkiver og kulturarv, Bind 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Innovation and Tourism Destination Development

Halkier, H., Kozak, M. & Svensson, B., 7 jun. 2017, Innovation and Tourism Destination Development. Halkier, H., Kozak, M. & Svensson, B. (red.). Routledge, s. 1-4 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Introduction: Science Fiction at a Crossroad Between Ethics and Imagination

Baron, C., Halvorsen, P. N. & Cornea, C., 2017, Science Fiction, Ethics and the Human Condition. Baron, C., Halvorsen, P. N. & Cornea, C. (red.). Springer, s. 1-4 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Introduction

Thomsen, R. C. & Dybris McQuaid, S., 16 jan. 2017, Britain Today: Uncertain Pathways to the Future. Thomsen, R. C. & Dybris McQuaid, S. (red.). 2nd ed. udg. Copenhagen: Hans Reitzels Forlag, s. 7-14 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

Introduction to the book: The digital turn in higher education multi-disciplinary and international perspectives

Kergel, D., Heidkamp, B., Telléus, P. K., Rachwal, T. & Nowakowski, S., 24 okt. 2017, The Digital Turn in Higher Education: International Perspectives on Learning and Teaching in a Changing World. Springer VS, s. 7-12 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

Introduktion

Christensen, M. E., 2017, Offentligheden og dens problemer. Laurberg, M. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 13-60 47 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning