Det Humanistiske Fakultet

  • Postadresse

    Kroghstræde 1

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

Filter
Forord/Indledning/efterskrift

Søgeresultater

  • 2021

    Den transnationale vending og dens forløbere: Forord

    Rasmussen, P., maj 2021, Skolen og dens transnationale vending: Dansk uddannelsespolitik og dens europæiske og angloamerikanske forbindelser. Krejsler, J. B. (red.). Nyt fra Samfundsvidenskaberne, s. 11-15

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Efterord + Bagside

    Rosenstand, C. A. F., 2021, Sådan burde det ikke være: En tankevækkende fortælling om vejen ud af et liv præget af omsorgsvigt og vold. Rosenstand, C. & Korsgaard, A. (red.). Forlaget Sermo Motus

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Foreword

    Halkier, H., 2021, Collaborative Research Methods in the Arctic: Experiences from Greenland. Merrild Hansen, A. & Ren, C. (red.). Abingdon: Routledge, s. xii-xiii 2 s. (Routledge Research in Polar Regions).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introducing schematic narrative templates as cultural tools for remembering the past

    Brescó de Luna, I. B. D. & van Alphen, F., 2021, (Accepteret/In press) Reproducing, rethinking, resisting national narratives. A sociocultural approach to schematic narrative templates. Brescó, I. & van Alphen, F. (red.). Information Age Publishing, (History and Society: integrating social, political and economic sciences).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction

    Chemi, T. & Neilson, A., 2021, (Under udarbejdelse) The Pedagogy of the Moment: Building Artistic Time-Spaces for Critical-Creative Learning in Higher Education. Chemi, T. & Neilson, A. (red.). Aalborg Universitetsforlag

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction

    Chemi, T., Brattico, E., Overby Fjorback, L. & Harmat, L., 2021, (Under udarbejdelse) Arts and Mindfulness Education for Human Flourishing. Chemi, T., Brattico, E., Overby Fjorback, L. & Harmat, L. (red.). Routledge, (Art, Education and Mental Health).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction: Fictionality and Literature

    Jacobsen, L. B., Nielsen, H. S., Gammelgaard, L., Iversen, S., Gjerlevsen, S. Z., Phelan, J. & Walsh, R., 2021, (Accepteret/In press) Fictionality and Literature: Core Concepts Revisited. Gammelgaard, L., Iversen, S., Jacobsen, L. B., Phelan, J., Nielsen, H. S., Gjerlevsen, S. Z. & Walsh, R. (red.). Ohio State University Press

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Klassisk og moderne medieteori - en introduktion

    Eskjær, M. & Mortensen, M., 2021, Klassisk og Moderne Medieteori. Eskjær, M. & Mortensen, M. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 11-46

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface to the book Processual Perspectives on the Co-Production Turn in the Public Sector

    Jensen, J. B. & Thomassen, A. O., 2021, Processual Perspectives on the Co-production Turn in the Public Sector. Overgaard Thomassen, A. & Borup Jensen, J. (red.). IGI global, s. XV-XX 6 s. (Advances in Public Policy and Administration (APPA) Book Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Psykoterapi – nye tendenser

    Møhl, B. & Aagaard Jacobsen, V., 2021, (Accepteret/In press) Psyke og Logos. Dansk Psykologisk Forlag

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • 2020

    Bagsidetekst

    Sørensen, T. A., 22 maj 2020, Den Kriminelle Hjerne. Rasmussen, R. S. & Sørensen, T. A. (red.). København: HjerneForum

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Erasure Poetry

    Mønster, L., dec. 2020, Common Erasures: Speaking Back to GDPR. Douglas, R., Blønd, M. & Blum, L. (red.). IT University of Copenhagen: ETHOS Lab, s. 8-11

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Forord

    Brinkmann, S., 2020, Hvad vi taler om, når vi taler om at lære. Skovmand, K. & Tanggaard, L. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 13-15

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

    Åben adgang
  • Forord

    Sørensen, T. A. & Rasmussen, R. S., 22 maj 2020, Den Kriminelle Hjerne. Rasmussen, R. S. & Sørensen, T. A. (red.). København: HjerneForum, s. 3-5 3 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

    Fil
    13 Downloads (Pure)
  • Indledning Bind II

    Baldursson, E. B., 2020, Metodernes praksis. Bind II: Realistisk Metode i Psykologien. Baldursson, E. B. (red.). Aalborg Universitetsforlag, Bind Bind II. s. 1-16

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introducing Memory in the Wild

    Wagoner, B. & Brescó de Luna, I. B. D., 2020, Memory in the Wild. Wagoner, B., Brescó, I. & Zadeh, S. (red.). Information Age Publishing, (Niels Bohr Professorship Lectures in Cultural Psychology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Preface

    Skovsmose, O., 2020, (Accepteret/In press) Applying critical mathematics education. Leiden & Rotterdam: Brill | Sense

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface

    Brooks, A. & Brooks, E. I., 2020, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 8th EAI International Conference, ArtsIT 2019 and 4th EAI International Conference, DLI 2019 Aalborg, Denmark, November 6–8, 2019 Proceedings. Brooks, A. & Brooks, E. I. (red.). Springer, s. v-viii (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering, Bind 328).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Preface to the Adjunct Proceedings Persuasive 2020

    Skov, M., Bertel, L. B., Gram-Hansen, S. B. & Orji, R., 2020, Persuasive 2020 Adjunct Proceedings: 15th International Conference on Persuasive Technology, Adjunct Proceedings (PERSUASIVE 2020). Bind 2629. 2 s. (CEUR Workshop Proceedings, Bind 2629).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

    Åben adgang
  • Projekt styrket borger- og netværksinddragelse

    Thomassen, A. O., Jensen, J. B., Krogstrup, H. K., Jensen, J. M. W. & Jakobsen, J. K. S., 2020, Projekt styrket borger- og netværksinddragelse. 22 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

    Fil
    28 Downloads (Pure)
  • Udledning - metodens perspektiv

    Baldursson, E. B., 2020, Metodernes praksis. Bind II: Realistisk Metode i Psykologien. Baldursson, E. B. (red.). Aalborg Universitetsforlag, Bind Bind II. s. 283-290

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • 2019

    Afterword on educational dilemmas

    Tateo, L., 2019, Educational dilemmas: A cultural psychological perspective. Tateo, L. (red.). Routledge, s. 193-195 3 s. (Cultural Dynamics of Social Representation).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

    1 Citationer (Scopus)
  • ECEL Preface

    Ørngreen, R., Buhl, M. & Meyer, B., 2019, Proceedings of the 18th European Conference on e-Learning ECEL: 2019 Copenhagen. Ørngreen, R., Buhl, M. & Meyer, B. (red.). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International, Bind 2019-November. s. xiv 1 s. ( Proceedings of the European Conference on e-Learning ).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

    Åben adgang
    Fil
    50 Downloads (Pure)
  • Epilogue

    Hersted, L. & Ness, O., 22 jul. 2019, Action Research in a Relational Perspective: Dialogue, Reflexivity, Power and Ethics. Hersted, L., Ness, O. & Frimann, S. (red.). 1 udg. London & New York: Routledge, s. 198-200 3 s. (Routledge Advances in Research Methods).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Forord

    Jensen, T. E., 2019, Robotterne styrer!: Militær teknopolitik og risikoledelse i praksis. Nørgaard, K. & Sjøgren, S. (red.). 1 udg. Samfundslitteratur, s. 7-9 3 s. (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 14).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • General Introduction: Social Sciences Between Knowledge and Ideologies – Need for Philosophy

    Valsiner, J., 2019, Social philosophy of science for the social sciences. Valsiner, J. (red.). Springer, s. 1-9 (Theory and History in the Human and Social Sciences (THHSS)).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introdução e fundamentações iniciais

    Gattino, G. S. & Reis, C., 2019, Musicoterapia e autismo: campos de comunicação e afeto : Fields of Communication and Affect . Forma e Conteúdo Comunicação Integrada

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftUndervisningpeer review

  • Introduction

    Stentoft, D., Jensen, A. A. & Ravn, O., 2019, Interdisciplinarity and Problem-based learning in Higher Education: Research and perspectives from Aalborg University. Jensen, A. A., Stentoft, D. & Ravn, O. (red.). 1 udg. Springer, s. 3-7 5 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 18).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction: Volume 2

    Grimshaw-Aagaard, M., Walther-Hansen, M. & Knakkergaard, M., 1 jan. 2019, The Oxford Handbook of Sound and Imagination, Volume 2. Oxford University Press, s. 1-11 11 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction: The Method of Imagination

    Brown, S. & Tateo, L., 2019, The Method of Imagination. Brown, S. & Tateo, L. (red.). Information Age Publishing, s. vii-xv (Innovations in Qualitative Research).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction: Volume 1

    Grimshaw-Aagaard, M. N., Walther-Hansen, M. & Knakkergaard, M., 2019, The Oxford Handbook of Sound and Imagination, Volume 1. Grimshaw-Aagaard, M., Walther-Hansen, M. & Knakkergaard, M. (red.). New York: Oxford University Press, Bind 1.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction: Volume 2

    Grimshaw-Aagaard, M. N., Walther-Hansen, M. & Knakkergaard, M., 2019, The Oxford Handbook of Sound and Imagination, Volume 2. Grimshaw-Aagaard, M., Walther-Hansen, M. & Knakkergaard, M. (red.). Oxford University Press, Bind 2.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduktion

    Kraglund, R. A., Jacobsen, L. B. & Nielsen, H. S., 26 nov. 2019, Satirisk fake news. Jacobsen, L. B., Kraglund, R. A. & Nielsen, H. S. (red.). Forlaget Spring, s. 7-23

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface of the Series Editors: Symbolic Places: Cultural Psychology of Human Life Course

    Valsiner, J., 2019, T. Zittoun- Socio-cultural psychology on the regional scale: A case study of the hill. Springer VS, s. vi-xi 4 s. ( SpringerBriefs in Psychology and Cultural Developmental Science ). (SpringerBriefs in Psychology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Rammeværket

    Tanggaard, L., maj 2019, Klar. Parat. FGU!. 1 udg. www.lenebyriel.dk, Bind 1. s. 4-8 5 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Series Editor's Foreword: The real humanity of research

    Valsiner, J., 2019, Affective dimensions of fieldwork and ethnography. Stodulka, T., Dinkelaker, S. & Thajib, F. (red.). Springer, s. v-ix 4 s. (Theory and History in the Human and Social Sciences (THHSS)).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Series Editors' Preface: How can things be ordinary?

    Valsiner, J., Cornejo, C. & Marsico, G., 2019, Ordinary Things and Their Extraordinary Meanings. Marsico, G. & Tateo, L. (red.). Information Age Publishing, s. vii-x 4 s. (Annals of Cultural Psychology; Nr. 1, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Series Editor's Preface: Shall I compare thee to a summer’s day'

    Valsiner, J., 2019, K. Komatsu- Meaning-making for living: The Emergence of the Presentational Self in Children’s Everyday Dialogues. Springer, s. v-vii 3 s. (SpringerBriefs in Theoretical Advances in Psychology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

    Åben adgang
  • Series Editor’s Preface: Work as a Very Strange Invention

    Valsiner, J., 2019, P. Bendassolli-- Culture work and psychology: Invitations to dialogue. Valsiner, J. (red.). Information Age Publishing, s. vii-xi 5 s. (Advances in cultural psychology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Tro og videnskab: Indledning

    Øhrstrøm, P., 2019, Tro og videnskab. Øhrstrøm, P. (red.). Forlaget CKT, s. 5-14

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • 2018

    An Epistemological Coda: Sociocultural Psychology among the Sciences

    Rosa, A. & Valsiner, J., 2018, The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology . Rosa, A. & Valsiner, J. (red.). 2 udg. Cambridge (UK): Cambridge University Press, Bind 1. s. 633-651

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Editors’ Introduction: The power of ‘showing how it happened’

    Meier, N., Wegener, C. & Maslo, E., 2018, Cultivating Creativity in Methodology and Research: In Praise of Detours. Wegener, C., Meier, N. & Maslo, E. (red.). Palgrave Macmillan, s. 1-7 7 s. (Palgrave Studies in Creativity and Culture).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Editors’ introduction. Weaving culture plot: intervention at the intersection of borders and community in a changing world

    Schliewe, S., Marsico, G. & Chaudhary, N., 2018, Cultural Psychology of Intervention in the Globalized World. Information Age Publishing, (Advances in cultural psychology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Efterskrift

    Brinkmann, S., 2018, De døde filosoffers bog. Aarhus: Klim, s. 329-338

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Epilogue or Why Creative Detours (often) Have Happy Endings

    Glaveanu, V. P., 2018, Cultivating Creativity in Methodology and Research: In Praise of Detours. Wegener, C., Meier, N. & Maslo, E. (red.). Palgrave Macmillan, s. 231-237 7 s. (Palgrave Studies in Creativity and Culture).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Foreword

    Valsiner, J., 1 jan. 2018, Self-Observation in the Social Sciences. Routledge, s. vii-xiii

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Foreword: Enjoy the journey

    Pedersen, L. T. & Wegener, C., 2018, The Nordic PhD: Surviving and Succeeding. McMaster, C., Murphy, C. & de Lasson, J. R. (red.). Peter Lang, (Survive and Succeed).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Forord

    Tanggaard, L., 2018, Nest programmet i Danmark: En tredje vej til inkluderende fællesskaber. Clasen, S. & Thomsen, K. T. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 5-6

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Forord

    Møhl, B., 2018, Samtalen om Sex: Karina Kehlet Lins. Schilling, M. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 7-11 4 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftUndervisning

  • History of science is for the future of science: learning through forgotten thinkers

    Valsiner, J., 2018, Memories of Gustav Ichheiser: Life and Work of an Exiled Social Scientist. Joerchel, A. C. & Benetka, G. (red.). Springer, s. vi-x (Theory and History in the Human and Social Sciences (THHSS)).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review