Organisationsprofil

Organisationsprofil

I forskningsgruppen 'Digitale medier i hverdagslivet' samles vi om en fælles interesse i brugen af digitale medier inden for hverdagslivets kontekster. Vi er interesseret i de brugspraksisser og udtryk, der knytter sig til nye, digitale medier. Det kunne være brug af digitale medier i fritiden, som underholdning, samvær, selvfremstilling eller strategi.

Gruppens medlemmer forsker i emner som:

•    Sociale medier og digital ungdomskultur
•    Algoritmer i hverdagslivet
•    Digital trivsel og digital dannekse 
•    Mad og digitale medier
•    Bæredygtigt og etisk forbrug
•    Hverdagsæstetik og konsumption 
•    Digitale medier og identitet
•    Auditiv og visuel kultur 
•    Design og domesticering
•    Rutiner, smartphones og digital fritid

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.