• Nyhavnsgade 14

    9000 Aalborg

    Danmark

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Den specifikke begivenhed der skabte muligheden og grundlaget for E-Learning Lab, var forsknings og udviklingsprojektet ViLL (Virtuel Læring og Lærings omgivelser), støttet af Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling i projektet Det Digitale Nordjylland. Et af ViLL projektets primære formål var et etablere et forsknings og videnscenter - E-Learning Lab Nordjylland.

E-learning lab har til formål at støtte udvikling og anvendelse af e-learning regionalt og internationalt. E-learning lab har fire kerneaktiviteter:

- Eksperimenter og support
- Sparring og følgeforskning
- Grundforskning
- Formidling af forskning og viden

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

learning Samfundsvidenskab
learning environment Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
teacher Samfundsvidenskab
interaction Samfundsvidenskab
Bangladesh Samfundsvidenskab
brain Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 1995 2021

Publikationer 1984 2020

AVA360VR: Annotate, Visualise, Analysis 360 Video in Virtual Reality

McIlvenny, P. B., Davidsen, J. G., Christensen, N. H., Tanderup, S. H. & Kovács, A. B., 2020, (Under udarbejdelse)

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformSoftwareprogramForskning

Audio recordings
Video recording
Virtual reality

Ethical Challenges in Digital Research: A guide to discuss ethical issues in digital research, Second edition

Christensen, L. L. & Larsen, M. C., 3 jan. 2020, Aalborg Universitet, Digetik, DigHumLab. 200 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

edition
research ethics
journalism
privacy
surveillance

Hybridity, Transparency, Structured Freedom and Flipped Engagement – an Example of Networked Learning Pedagogy

Ryberg, T., Bertel, L. B., Sørensen, M. T. & Davidsen, J. G., 18 maj 2020, (Accepteret/In press) Proceedings of the twelth international conference on networked learning. Kolding

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Priser

Best Poster Award

Toine Bogers (Modtager), Maria Gäde (Modtager), Mark Hall (Modtager) & Mette Skov (Modtager), 22 mar. 2016

Pris: Konferencepriser

Best Poster Award at iConference 2016

Mette Skov (Modtager), mar. 2016

Pris: Konferencepriser

Ridder af Dannebrog

Lone Dirckinck-Holmfeld (Modtager), 2011

Pris: Ærespriser og udnævnelser

Aktiviteter 2001 2020

Fakta og perspektiver på nyuddannede akademikeres vej ind på arbejdsmarkedet

Louise Bak Søndergaard (Deltager)
20 jan. 2020

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Fakta og perspektiver på nyuddannede akademikeres vej ind på arbejdsmarkedet

Louise Bak Søndergaard (Deltager)
20 jan. 2020

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

A live virtual ‘data session’ between Denmark and Finland using CAVA360VR

Paul Bruce McIlvenny (Foredragsholder), Jacob Gorm Davidsen (Foredragsholder), Mirka Rauniomaa (Foredragsholder), Tiina Keisanen (Foredragsholder), Maarit Siromaa (Foredragsholder)
15 nov. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg