• Nyhavnsgade 14

    9000 Aalborg

    Danmark

Publikationer 1984 2020

Filter
Paper uden forlag/tidsskrift
2018

Persuasive Læringsdesigns

Hansen, S. B. G., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftFormidling

Persuasive Technologies - Making a difference together

Hansen, S. B. G., Stibe, A., de Vries, P. & Langrial, S., 18 apr. 2018. 4 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftFormidling

2016
130 Downloads (Pure)

Knowledge Exchange Between Universities and SMEs: The ‘Situation’ of SMEs

Løkkegaard, S. & Lykke, M., jun. 2016. 16 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Small and medium-sized enterprises
Knowledge exchange
Scientific knowledge
Structured interview
Industry

Panel: NETWORKED READING: CONCERNS AND PROSPECTS FOR A DATA-DRIVEN READING CULTURE

Albrechtslund, A-M. B., Skov, M., Bogers, T. & Grøn, R., 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

2015

Metadata in CHAOS: how researchers tag and annotate radio broadcasts

Lykke, M., Skov, M. & Lund, H., 2015. 15 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

2014
38 Downloads (Pure)

Studerende mulighed for opnåelse af kompetence til udvikling af professionen i positionen mellem central styring og decentral autonomi

Dau, S., 2014. 24 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fil

The forgotten Elements of Action Learning

Nunez, H. C. & Aguirre, M., 14 apr. 2014. 6 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

learning
system of action
training method
human being
Values

When a regulation becomes a learning process: Using action learning in Costa Rican Financial sector

Nunez, H. C. & Cespedes, P., 14 apr. 2014. 5 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Financial sector
Learning process
Information and communication technology
Action learning
Governance
2013
352 Downloads (Pure)

Interaction in the unheard

Lykke, M. & Jantzen, C., 2013. 38 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fil
141 Downloads (Pure)

Intersubjective meaning making: a common ground for Human-Computer Interaction and the Learning Sciences?

Davidsen, J., jun. 2013.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
interaction
science
learning
equality
video

Participatory Publics - Examples from Higher Education in Fragile Democracies

Zander, P-O., 2013. 4 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

democracy
Bhutan
social media
Bangladesh
community
99 Downloads (Pure)

The importance of sense of coherence when implementing blended learning environments

Dau, S., 2013. 6 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fil
2012

Online Identity and Communication as Narrative Practice

Albrechtslund, A-M. B., 2012.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

18 Citationer (Scopus)
1078 Downloads (Pure)

Poetry in motion: appropriation of the world of Apps

Bødker, S. & Christiansen, E. T., 2012.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fil
2011
656 Downloads (Pure)

Exploring new pedagogies and classroom practices as a means to capacity building within ICT-based teaching and learning

Georgsen, M., 12 apr. 2011. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
286 Downloads (Pure)

Interaction between learners in an interactive learning environment

Bidragets oversatte titel: Interaktion mellem elever i et interaktivt læringsmiljøDavidsen, J. & Georgsen, M., 12 apr. 2011. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
learning environment
interaction
learning
dialogue
teacher

Scandinavian Participatory Design - Beyond Design, Beyond Scandinavia

Zander, P-O., Georgsen, M. & Nyvang, T., 4 nov. 2011.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

223 Downloads (Pure)

Telecenters: A one-stop learning hub in rural Bangladesh

Georgsen, M. & Akther, F., 2011. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fil

The value of involving users in service innovation

Nicolajsen, H. W., Scupola, A. & Sørensen, F., 2011.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Women Empowerment through ICT - Measuring the concept through an Empowerment Analytical Framework

Purushothaman, A., 2011. 14 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

empowerment
equality
UNO
India
social opportunity
2010
418 Downloads (Pure)

Mobile Learning for Higher Education in PBL Environments

Rongbutsri, N. & Ryberg, T., okt. 2010. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
group work
learning
education
learning environment
student
2009
122 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
3 Citationer (Scopus)

Design for reasoning

Christiansen, E. T., 2009.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

"Nice to Know": meetering and informative feedback

Christiansen, E. T. & Kanstrup, A. M., 2009. 8 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

237 Downloads (Pure)

User-driven Points for Feedback Motivated Electricity savings in Private Households

Kanstrup, A. M. & Christiansen, E. T., 2009. 10 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Electricity
Feedback
Industry
Innovation
Consumer behavior
2008
4031 Downloads (Pure)

Comunidad de práctica virtual: UNA estrategia para la innovación académica

Coto Chotto, M., Mora, S. & Corrales, X., 2008.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Åben adgang
Fil
2498 Downloads (Pure)

Comunidades de práctica virtuales: Un enfoque para el desarrollo profesional docente

Coto Chotto, M., Corrales, X. & Mora, S., 2008.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Åben adgang
Fil
285 Downloads (Pure)

Experiences from GPS tracking of visitors in three Public Parks in Denmark based on GPS technologies

Harder, H., Bro, P., Tradisauskas, N., Nielsen, T. A. S., Albrechtslund, A. & Knudstrup, M-A., 2008. 10 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Åben adgang
Fil
440 Downloads (Pure)

Framework for expanding e-government: the eGov+ project

Bødker, S., Christiansen, E., Kræmmergaard, P. & Nyvang, T., 2008. 11 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Living Lab Skagen 2008

Kanstrup, A. M., 2008. 4 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

618 Downloads (Pure)

Online Social Networking: From Local Experiences to Global Discourses

Larsen, M. C., 2008. 20 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Åben adgang
Fil
1726 Downloads (Pure)

Privacy, power, place and identity – the construction of mixed spaces in an educational context

Ryberg, T., 2008. 12 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Åben adgang
Fil

Surveillance in Mixed Spaces: Persuasion and resistance

Albrechtslund, A., 2008. 14 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

2007

Understanding Social Networking: On Young People's Construction and Co-construction of Identity Online

Larsen, M. C., 2007. 17 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

2006

Information Ecology: A Pedagogical-Didactic Paradigm for Teaching Student-Designers to Deal with Context-Issues

Christiansen, E. T., 2006.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Innovative use of ICT in schools in Denmark, Norway, Sweden, Germany, Portugal and the United Kingdom

Fredriksson, U., Plomp, T., Jedeskog, G., Sorensen, E. K. & Rasmusson, M., 2006.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

2005

Boundary objects, please rise! On the role of boundary objects in distributed collaboration and how to design for them

Christiansen, E. T., 2005.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Challenges to Work and Education in the Knowledge Society: Studying Power Users of Technology

Ryberg, T. & Dirckinck-Holmfeld, L., 2005.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Discussion paper: analysis of interaction and learning

Ryberg, T. & Raudaskoski, P. L., 2005.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

216 Downloads (Pure)

Technology and Pedagogy: keywords in developing online-education

Georgsen, M., 2005.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2004

Conditions for Productive Learning in Network Learning Environments

Dirckinck-Holmfeld, L., Ponti, M., Lindström, B. & Svendsen, B. M., 2004.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Emergence of educational infrastructures

Nyvang, T. & Bygholm, A., 2004.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Initial queries into the notion of Power Users of Technology - Investigating ideas of production, competence and identity

Ryberg, T., 2004.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

TELEPEERS Work in Progress Report from Aalborg University

Nyvang, T. & Christiansen, E., 2004.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

2002

Continuity Matters

Christiansen, E. T., 2002.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

1999

Distributed Collaborative Learning across Disciplines and National Borders

Sorensen, E. K. & Takle, E. S., 1999.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Distributed Collaborative Learning across Disciplines and National Borders: Structuring through Virtual Portfolios

Sorensen, E. K., Takle, E. S., Taber, M. R. & Fils, D., 1999.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

national border
Canada
learning
education

Intellectual Amplification through Reflection and Didactic Change in Distributed Collaborative Learning

Sorensen, E. K., 1999.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

1998

Design of Distributed Collaborative Learning: Bridging Action with Time and Context

Sorensen, E. K., 1998.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Design of Tele-Learning: a Collaborative Activity in Search of Time and Context

Sorensen, E. K., 1998.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review