ILD - Forskningslab i IT og Læringsdesign

  • A. C. Meyers Vænge 15

    2450 København SV

    Danmark

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Leder af forskningsgruppen:
Professor MSO Rikke Ørngreen

Forskningslab i IT og Læringsdesign - ILD - arbejder med at nytænke læreprocesser gennem it, hvor fokus er på it’s muligheder for at kvalificere og facilitere læring samt styrke kreativitet og innovation.

Laboratoriet hører under Institut for Læring og Filosofi og samler en række af landets førende forskere inden for it, læring og didaktik

Digitalisering og internet er i dag en væsentlig faktor i samfundsmæssige forandringer og prioriteres højt i uddannelsessystemer verden over. Lab’et arbejder grundvidenskabeligt og med aktions- og praksisforskning i samarbejde med eksterne partnere om it, læring og didaktik. Lab’et satser i særlig grad på it i grundskolen og på videregående uddannelser.

Der forskes i nye læringsformer, formelle og uformelle kontekster, multimodalitet og interaktion i teknologiintensive læringsmiljøer, som er helt centrale i forbindelse med innovation af uddannelsessektoren, virksomheder og andre organisationer.

Lab’ets aktiviteter og faciliteter er forankret på Aalborg Universitet København.

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

learning Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
teacher Samfundsvidenskab
Teaching Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
mathematics Samfundsvidenskab
classroom Samfundsvidenskab
electronic learning Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2003 2022

De studerende som didaktiske designere

Sørensen, B. H.

01/09/201831/08/2020

Projekter: ProjektForskning

Kierkegaard By Nature - materialized

Strand, A. M. C.

16/05/201815/05/2020

Projekter: ProjektForskning

Fil

Publikationer 1990 2020

Problem Based Learning Online: For Better and Worse

Kolbæk, D., 26 jun. 2020, Encyclopedia of Education and Information Technologies. Tatnall, A. (red.). 1 udg. Springer, (Encyclopedia of Education and Information Technologies).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Academic strategies among students with profession – and university bachelors backgrounds

Højbjerg, K. & Martinussen, M. L., 2019, (Under udarbejdelse) I : International Studies in Sociology of Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Adapting implementation research frameworks for mathematics education

Thomas Jankvist, U., Sánchez Arguilar, M., Dreyøe, J. & Misfeldt, M., 2019, (Ikke-udgivet) CERME 11 proceedings .

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Aktiviteter 2005 2019

10th European Conference on Games Based Learning

Stine Ejsing-Duun (Oplægsholder)
6 okt. 20167 okt. 2016

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

10th European Conference on Games Based Learning

Henrik Schønau Fog (Oplægsholder)
6 okt. 20167 okt. 2016

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

11 European Music Therapy Conference

Hanne Mette Ochsner Ridder (Arrangør), Stine Lindahl Jacobsen (Arrangør), Jens Anderson-Ingstrup (Arrangør), Julie Ørnholt Bøker-Rasmussen (Arrangør), Gustavo Gattino (Arrangør), Ulla Holck (Arrangør), Charlotte Lindvang (Arrangør), Bolette Daniels Beck (Arrangør)
1 jan. 201831 aug. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference