ILD - Forskningslab i IT og Læringsdesign

  • A. C. Meyers Vænge 15

    2450 København SV

    Danmark

Publikationer 1990 2020

Filter
Bog
2019

Connecting Humans and Equations: A Reinterpretation of the Philosophy of Mathematics

Ravn, O. & Skovsmose, O., 2019, New York: Springer. 188 s. (History of Mathematics Education).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

mathematics
philosophy

Den hybride skole

Sørensen, B. H. & Levinsen, K. T., maj 2019, Klim.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Digital produktion: deltagelse og læring

Skovbjerg, H. M., Holm Sørensen, B., Tweddell Levinsen, K. & Ejsing-Duun, S., 2019, 1. udgave udg. Dafolo Forlag A/S. (Undervisning og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Med teknologien ved hånden: tablets og mobil læring i skolens praksis

Meyer, B., 2019, (Afsendt) Dafolo Forlag A/S.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Tuning the Therapist. An Academic Training Model of Resonant Learning

Pedersen, I. N. (red.) & Lindvang, C. (red.), 2019, (Under udarbejdelse) London: Jessica Kingsley Publishers. 280 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

What is a Problem Statement? - PBL as Practise in doing Research

Ravn, O., 2019, (Under udarbejdelse) Aalborg Universitetsforlag.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Æstetiske læreprocesser i dagtilbud

Jensen, J. B., 1 sep. 2019, (Under udarbejdelse) Dafolo Forlag A/S. (Det ved vi om...).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2018

About Play

Skovbjerg, H. M., 1 feb. 2018, (Under udarbejdelse) Aarhus Universitetsforlag.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Sæt skolen i spil

Hanghøj, T., Kjellow, T. N., Lassen, S. M., Møller, L. D., Henningsen, B. & Jensen, E. O., 1 jan. 2018, (Under udarbejdelse) Dafolo Forlag A/S.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2017

At undersøge læring

Andreasen, K. E., Rasmussen, P. D., Rasmussen, A., Jensen, A. A., Ydesen, C. & Ravn, O., 2017, 1 udg. Samfundslitteratur. 188 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2016

Perspektiver på leg

Skovbjerg, H. M., 22 nov. 2016, Aarhus: Turbine forlaget. 112 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

980 Downloads (Pure)

Podcasting for Teaching and Learning in Higher Education

Gnaur, D. & Huttel, H., 2016, 1. edition - Open Access udg. Aalborg Universitetsforlag. 31 s. (Higher Education Practices Series; Nr. 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Simulations as Scaffolds in Science Education

Renken, M., Peffer, M., Otrel-Cass, K., Girault, I. & Chiocarriello, A., 2016, Springer. 39 s. (SpringerBriefs in Educational Communications and Technology).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

108 Downloads (Pure)

Transgressive, but fun! Music in University Learning Environments

Jensen, J. B., 2016, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 30 s. (Higher Education Practices Series; Nr. 3).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2015

Farestrategier og trampolinleg

Karoff, H. S., 2015, Lindhardt & Ringhof.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

技术与创造力

Li, J. (Oversætter), Luo, L. (Oversætter), Zhou, C. (Oversætter) & Dasgupta, S., 2015, Shenyang, China: Liaoning People's Publishing House . 233 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2014

Didaktisk Design: Digitale læreprocesser

Sørensen, B. H. & Levinsen, K., 2014, 1 udg. Akademisk Forlag. 198 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Læringsrollespil i Skolen

Gjedde, L. (red.), Ejersbo, L. R., Ploug, M. & Hecht, J., 28 nov. 2014, Egmont Fonden. 56 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Procespsykologi: Facilitering af øvelser i grupper og teams

Henriksen, T. D., 4 mar. 2014, Akademisk Forlag. 264 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Tekster om leg

Karoff, H. S. & Jessen, C., 2014, Akademisk Forlag.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2013
9 Citationer (Scopus)

Expanding Notions of Assessment for Learning: Inside Science and Technology Primary Classrooms

Cowie, B., Moreland, J. & Otrel-Cass, K., 2013, Brill | Sense.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Om leg: Legens medier, praktikker og stemninger

Karoff, H. S., 1 nov. 2013, Akademisk Forlag. 152 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2012

Den digitale patientmappe: Brugerdrevet Innovation og Koblede Kontekster

Gynther, K., Christensen, O., Brun Petersen, T. & Nortvig, A-M. (red.), 2012, 1 udg. University College Sjælland. 144 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Education leadership, management and governance in South Africa

Chikoko, V. (red.) & Jørgensen, K. M. (red.), 2012, 1 udg. Nova Science Publishers.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Helt på afveje - Nye fortællemåder

Fougt, S. S. & Hanghøj, T., 2012, Alinea. 112 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Kunsten at integrere kunst i undervisningen: Et praktisk-teoretisk bidrag til kreativ undervisning i folkeskolen

Chemi, T., 2012, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 192 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2011
musician
brain
career
goal in life
coaching
2006

Katastrofe - din verden, dit valg! \lærervejledning\

Kristensen, I. L., Ejsing-Duun, S. & Beck Gregersen, H., 2006, 2. udgave, 1. oplag. udg. Kbh: Dansk Røde Kors. 30 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

2000

Billedkunst - et 'blik' på et læreruddannlesefag i starten af et nyt århundrede

Buhl, M., 2000, København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag. 83 s. (Billedpædagogiske Studier; Nr. 7).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

1999

Det levende billede - den levende krop: Om eksperimenterende video i læreruddannelsens billedkunstundervisning

Buhl, M., 1999, København: Danmarks Lærerhøjskole. 188 s. (Billedpædagogiske Studier; Nr. 4).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

1994

Kulturpolitik mellem oplysning og oplevelse

Andreasen, L. B. & Jochumsen, H., 1994, København. (Repro-serien; Nr. 16, Bind 1994).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

1993

Kulturbilleder fra Helsingør: En undersøgelse af kulturlivet i Helsingør Kommune

Andreasen, L. B. & Jochumsen, H., 1993, Helsingør: Helsingør Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen. 112 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

1990

Perspektiver i dialogen: Teori og metode i dialogforskning

Andreasen, L. B. & Jochumsen, H., 1990, (Repro-serien; Nr. 2, Bind 1990).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning