Institut for Arkitektur og Medieteknologi

Organisationsprofil

Institut for Arkitektur, Design og Medieteknologi er et multi campus institut med afdelinger i Aalborg, København og Esbjerg, der har til formål at undervise, forske og formidle viden indenfor arkitektur, urban, industriel design og medieteknologi. I Aalborg er instituttet repræsenteret med alle sine tre aktiviteter, Arkitektur, Urban Design, Industriel Design og Medieteknologi, mens i København og Esbjerg er vores aktiviteter koncentreret omkring Medieteknologi med samarbejde med arkitektur og læring. Afdelingen rummer 140 forskere og ph.d.-studerende og deltage i en lang række nationale og internationale projekter. Vi leverer undervisning til over 1500 studerende ved de 3 afdelinger.

Instituttet er enestående i en dansk kontekst, da det samler discipliner inden for arkitektur, design, medier og teknologi under ét tag, der giver grundlaget for en udvikling af viden og kompetencer inden for design med brugeren i fokus.

Vores vision er at udnytte og undersøge samspillet mellem kreativitet og teknologi for udvikling af nye vækstområder ved forskning og uddannelse rettet mod brugerne eller deltagere. Den udviklede arkitektur, det urbane design, produkter og medieløsninger med brugeren i fokus vil adresser fremtidens samfundsmæssige udfordringer i forbindelse med udvikling af bæredygtige og attraktive måder at leve på. Påvirkningen af ​​det fysiske miljø og brugerinteraktion vil være emner for forskning, der baner vej for nye teknologier og løsninger, der tager brugeroplevelsen med i sine overvejelser. Ambitionen er at levere fremragende ”human centred” teknologi forskning.

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.