Institut for Kemi og Biovidenskab

9220 Aalborg

Organisationsprofil

Institut for Kemi og Biovidenskab

Institut for Kemi og Biovidenskab blev dannet i 1974 og hører under det Teknisk-Naturvidenskabelige Fakultet på Aalborg Universitet. Geografisk er instituttet placeret i Aalborg, Esbjerg og København.

I alt er cirka 800 studerende indskrevet på de uddannelser, der er tilknyttet instituttet. Kemi og Biovidenskab beskæftiger 189 (31.12.20) fastansatte medarbejdere fordelt på nedenstående poster:

• Professorer
  • 20% professorer
  • Lektorer
  • Adjunkter
  • Postdoc
  • Ph.d. studerende
  • Videnskabelige medarbejdere
  • Laboranter
  • Administrative medarbejdere

Dertil kommer eksterne professorer og lektorer, undervisningsassistenter samt studentermedhjælpere.

Instituttets primære opgave er forskning og forskningsbaseret undervisning inden for kemi, miljø, biologi og bioteknologi. Instituttet bidrager også til innovativ forskning og vidensdeling i samarbejde med erhvervslivet, nationalt såvel som internationalt.

For nærmere information om instituttets fakta og nøgletal se www.bio.aau.dk.

Instituttet er opdelt i 2 forskningssektioner med hver deres speciale samt en administration.

Den daglige ledelse varetages af institutlederen, vice- institutlederen for henholdsvis forskning og uddannelse og sekretariatschefen i samarbejde med instituttets 2 sektionsledere.

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.