Institut for Kommunikation og Psykologi

  • Rendsburggade 14

    9000 Aalborg

    Danmark

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Institutleder: Mikael Vetner

Institut for Kommunikation og Psykologi er et stort, flerfagligt institut med forskning på et højt internationalt niveau, med store såvel som små uddannelser samt stærke samarbejdsrelationer i forhold til det omgivende samfund.

Instituttets forskning og undervisning samler og skaber viden med henblik på at analysere, forstå, fortolke, designe og iværksætte processer, situationer og produkter, der forbedrer eller udvider menneskers og fællesskabers evne til at tage del i samfundet.

Interessen er rettet mod både forskellige processer og produkter, som har at gøre med menneskets måde at (re-)agere, deltage og opleve på. Instituttet har et humanistisk grundlag, og aktiviteterne har derfor fokus på menneskelige praksisser og forholdet mellem mennesker, organisationer, samfund, medier, teknologier og viden.

Instituttets faglighed er forankret i både klassiske og nyere humanistiske discipliner, der indeholder tværfaglige kompetencer, og er kendetegnet ved en indgående viden om menneskets væren og gøren.

Institut for Kommunikation og Psykologi arbejder med en forskningsbaseret tilgang til innovation; dvs. med nye praksisser og produkter baseret på forskning, der er møntet på løsninger for det omkring liggende samfund, og samtidigt entydigt forankret i en forskningserkendelsesmæssig interesse.

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Music Therapy Medicin og biovidenskab
Psychology Medicin og biovidenskab
Music Medicin og biovidenskab
Research Medicin og biovidenskab
MicroRNAs Medicin og biovidenskab
Denmark Medicin og biovidenskab
Health Medicin og biovidenskab
Interviews Medicin og biovidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 1993 2023

Vores Mål

Buhl, M.

27/11/2019 → …

Projekter: Rådgivende projekt

Publikationer 1974 2022

Body and Symbol: Revitalising the Cultural-Organismic Theory of Development

Wagoner, B. & Valsiner, J., 2022, (Under udarbejdelse) Cambridge University Press.

Eksport af forskningsdata: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

The Culture of Nature: Zoos in Society

Wagoner, B., Jensen, E. & Moss, A., 2022, (Under udarbejdelse) Oxford University Press.

Eksport af forskningsdata: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

A Step Back from Reality: Sound and Presence in Computer Games and Other Worlds

Grimshaw-Aagaard, M. N., 2021, (Afsendt) The Cambridge Companion to Video Game Music. Fritsch, M. & Summers, T. (red.). Cambridge: Cambridge University Press

Eksport af forskningsdata: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Datasæt

Search protocol

Krøier, J. K. (Ophavsmand), VBN, 2020

Data set: Datasæt

Fil

Priser

Årets underviser på psykologi

Sarah Awad (Modtager), jan. 2020

Pris: Undervisningspriser

DMTFs Fyrtårnspris

Lars Ole Bonde (Modtager), 27 sep. 2019

Pris: Ærespriser og udnævnelser

Fil

Aktiviteter 1988 2020

The 40th SGAI International Conference on Artificial Intelligence (AI-2020) (Begivenhed)

Farshad Badie (Medlem)
dec. 2020

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

Future Technologies Conference 2020 (FTC 2020) (Begivenhed)

Farshad Badie (Medlem)
nov. 2020

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

Presse/medie

Det moderne menneske sætter sig selv i centrum for fasten

Christian Jantzen

28/02/2020

2 elementer af Mediedækning

Presse/medier: Presse/medie

Debat: Mediekommentar Forunderlig dannelse på supertankeren

Finn Thorbjørn Hansen

28/02/2020

1 element af Mediedækning

Presse/medier: Presse/medie

Netværk Jylland: Møde #5

Reimer Ivang

27/02/2020

1 element af Mediedækning

Presse/medier: Presse/medie

Faciliteter

Electronic equipment
Soldering
Technical presentations
Students
Air
Studios
Transcription
Students
Music
Sound
Editing