Institut for Kommunikation og Psykologi

Organisationsprofil

Institutleder: Mikael Vetner

Institut for Kommunikation og Psykologi er et stort, flerfagligt institut med forskning på et højt internationalt niveau, med store såvel som små uddannelser samt stærke samarbejdsrelationer i forhold til det omgivende samfund.

Instituttets forskning og undervisning samler og skaber viden med henblik på at analysere, forstå, fortolke, designe og iværksætte processer, situationer og produkter, der forbedrer eller udvider menneskers og fællesskabers evne til at tage del i samfundet.

Interessen er rettet mod både forskellige processer og produkter, som har at gøre med menneskets måde at (re-)agere, deltage og opleve på. Instituttet har et humanistisk grundlag, og aktiviteterne har derfor fokus på menneskelige praksisser og forholdet mellem mennesker, organisationer, samfund, medier, teknologier og viden.

Instituttets faglighed er forankret i både klassiske og nyere humanistiske discipliner, der indeholder tværfaglige kompetencer, og er kendetegnet ved en indgående viden om menneskets væren og gøren.

Institut for Kommunikation og Psykologi arbejder med en forskningsbaseret tilgang til innovation; dvs. med nye praksisser og produkter baseret på forskning, der er møntet på løsninger for det omkring liggende samfund, og samtidigt entydigt forankret i en forskningserkendelsesmæssig interesse.

Emneord

• Kommunikation og Informatik
  • Psykologi
  • Ledelse og Organisation
  • Musikterapi
  • Pædagogik og Læring

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.