Institut for Kommunikation og Psykologi

  • Rendsburggade 14

    9000 Aalborg

    Danmark

Publikationer 1974 2021

Filter
Kommentar/debat
2019

Civilsamfundet er bedre end politikerne til at tænke store tanker.

Tanggaard, L., 2019, I : Kristeligt Dagblad.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

God ledelse kan gi dem som bor på sykehjem en meningsfull hverdag

Slettebø, Å., Kulla, G., Vedeler, J. S., Wegener, C. & Willumsen, E., 28 jun. 2019, I : forskning.no.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

Åben adgang

Hold fast i lærergerningen: Det er vigtigere end nogensinde

Tanggaard, L., 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Indsamling af information om bivirkninger i pædagogik ville gavne både praktikere og børn

Hvidtfeldt, R., 7 mar. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Samskabelse med børn er mere end bare børneinddragelse

Tanggaard, L., Linneberg, J. D. & Willimsen, K., 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Stress and microbiota: Between biology and psychology

Birk, R., 2019, I : Behavioral and Brain Sciences. 42, s. e65

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Vi kan ikke blive os selv uden andre

Tanggaard, L., 18 mar. 2019, I : Kristeligt Dagblad.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang
2018

Constructing Symbols of Inequality: Commentary on "The Deprivation-Protest Paradox" by Séamus A. Power

Awad, S. H. & Wagoner, B., dec. 2018, I : Current Anthropology. 59, 6, s. 774-775

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

deprivation
protest
symbol
anger
opposition
1 Citation (Scopus)

Correction: Symbolic universes between present and future of Europe. First results of the map of European societies’ cultural milieu (PLoS ONE (2018) 13:1 (e0189885) DOI: 10.1371/journal.pone.0189885)

Salvatore, S., Fini, V., Mannarini, T., Veltri, G. A., Avdi, E., Battaglia, F., Jorge, C. T., Ciavolino, E., Cremaschi, M., Kadianaki, I., Kharlamov, N. A., Krasteva, A., Kullasepp, K., Matsopoulos, A., Meschiari, C., Mossi, P., Psinas, P., Redd, R., Rochira, A., Santarpia, A. & 3 flereSammut, G., Valsiner, J. & Valmorbida, A., 1 jun. 2018, I : PLOS ONE. 13, 6, e0200223.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Åben adgang
Crete
Greece
Education
education

De løse strukturer i dagens skole er svært gennemskuelige for mange børn

Tanggaard, L., 3 apr. 2018, I : Kristeligt Dagblad.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Fodnoterne: sikkerhedspolitik eller krisetegn?

Rüdiger, M., 2018, I : Historisk Tidsskrift. 117, 2, s. 459-467 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Hvad kan vi gøre sammen?

Tanggaard, L., 23 apr. 2018, I : Kristeligt Dagblad.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Internationale forskere på Aarhus Universitet - hvem, hvorfor og hvordan har de det?

Hansen, T. T., 1 jun. 2018, I : Forskningspolitikk. 2018, 2, s. 28-29

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Københavnere får bedre ADHD-information end sønderjyder

Spaten, O. M. & Høyer, T. R., 2018, I : videnskab.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Åben adgang
2 Citationer (Scopus)

Physicians' framing and recommendations. Are they nudging? and do they violate the requirements of informed consent?

Ploug, T., 1 aug. 2018, I : Journal of Medical Ethics. 44, 8, s. 543-544 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Skolens formål er ikke kun to kartoner læring og fem poser trivsel

Tanggaard, L., 16 apr. 2018, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang
2017
2 Citationer (Scopus)

Collective memory between stability and change

Glăveanu, V. P., 1 jun. 2017, I : Culture and Psychology. 23, 2, s. 255-262 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

collective memory
macro level
micro level
Ideologies
symbol

Do not forget the right to withdraw!

Holm, S. & Ploug, T., 2017, I : American Journal of Bioethics. 17, 12, s. 14-15

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

Embodiment, Knowledge-Generation and Disciplinary Identity

Køster, A., 15 nov. 2017, I : Constructivist Foundations. 13, 1, s. 70-71

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Åben adgang

Er skoleledelse noget særligt?

Tanggaard, L., 2017, I : Plenum. s. 35 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Luthers antisemitisme blev genopdaget længe før nazisterne

Stjernfelt, F., jun. 2017, I : Eftertrykket.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

There is more to memory than inaccuracy and distortion

Wagoner, B., 2017, I : Behavioral and Brain Sciences. 40, e16.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Udvidet forskerordning er ikke “win-win for alle”

Hvidtfeldt, R., 29 aug. 2017, I : sciencereport.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang
2016

Kommentar til Allan Holmgrens anmeldelse af "Diagnoser"

Brinkmann, S. & Petersen, A., 4 jan. 2016, I : Magasinet P.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

Åben adgang

"Man skal for helvede præstere i det her samfund, ikke?"

Petersen, A., dec. 2016, I : Magasinet "ressource". Efterår/Vinter, s. 19 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Åben adgang

Vil Lægeforeningen tage WMA's Taipei-deklaration alvorligt?

Holm, S. & Ploug, T., 2016, I : Ugeskrift for Laeger. 177, 24, s. 2311 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

2015

Benhård kultur og nedskæringer dræber studerendes kreativitet

Pedersen, L. T. & Hoffmann Birk, R., 2015, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Der foregår en uhørt dæmonisering af Inger Støjberg som person

Brinkmann, S., 22 sep. 2015, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

Erratum to: New Directions in Qualitative Research in Psychology[Integrative Psychological and Behavioral Science

Demuth, C., 1 maj 2015, I : Integrative psychological & behavioral science. 49, 2, s. 134 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Why meta consent is necessary and appropriate in the context of secondary use of health data for research

Ploug, T. & Holm, S., 2015, I : The BMJ.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Åben adgang
2014

Befri dit liv! En 7-trinsguide

Brinkmann, S., 2014, I : Psykolog Nyt. 2014, 1, s. 15 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Den dybe overflade

Brinkmann, S., 2014, I : Psykolog Nyt. 68, 13, s. 13 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Det sunde liv

Brinkmann, S., 20 nov. 2014, I : Psykolog Nyt. 19, s. 13 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Inklusion i folkeskolen med musik og musikterapi

Lindvang, C., 14 apr. 2014, I : Modus. 28, 3, s. 15-17 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

1 Citation (Scopus)
162 Downloads (Pure)

Is threat the only modulator of attentional selectivity? Redefining the Easterbrook hypothesis

Sørensen, T. A. & Barratt, D., 11 sep. 2014, I : Frontiers in Psychology. 5, s. 1-2 2 s., 1020.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Fil

Kina-panik

Brinkmann, S., 3 apr. 2014, I : Psykolog Nyt. 7, s. 17 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Unconvincing statistical and functional inferences: reply to Catmur

Michael, J., Sandberg, K., Skewes, J. C., Wolff, T., Blicher, J. U., Overgaard, M. & Frith, C. D., 2014, I : Frontiers in Human Neuroscience. 8, 2 s., 887.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

2013

Billedkompetencer er nødvendige i fremtidens folkeskole

Buhl, M., 22 feb. 2013, I : videnskab.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Kreativitet i praksis

Tanggaard, L. & Brinkmann, S., 2013, I : Nordiske Udkast. 40, 2, s. 1-2 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Køn, køn, køn

Brinkmann, S., 20 sep. 2013, I : Psykolog Nyt.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Morgendagens skole -en replik

Tanggaard, L., 2013, I : Fåborgegnens efterskole 2013. s. 21-22 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Realitetssult

Brinkmann, S., 17 maj 2013, I : Psykolog Nyt. 67

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Sociale medier over alt

Larsen, M. C., 10 jan. 2013, I : Skolebørn. 10

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Tillykke med Kierkegaard!

Brinkmann, S., 2013, I : Psykolog Nyt. 3, s. 11 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Uddannelse i Innovation

Buhl, M., 8 jul. 2013, I : Jyllands-Posten. 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

2012

Den meningsfulde lidelse?

Brinkmann, S., 23 feb. 2012, I : Psykolog Nyt. 66, 4, s. 11 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

1 Citation (Scopus)

Det forglemmelige liv - vores fælles hverdagsdemens

Baldursson, E. B., 2012, I : Ugeskrift for læger. 174, 45, 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

Enquete vedrørende aktuel dansk musikforskning

Bonde, A., 2012, I : Dansk Musikforskning Online. 4, s. 72-73

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

2611 Downloads (Pure)

Jeg tænker, altså føler jeg

Brinkmann, S., 1 jun. 2012, I : Psykolog Nyt. 10, s. 15 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Fil