Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Institut for Kultur og Læring er et verdensvendt institut, der gør en forskel for institutioner, virksomheder og mennesker. Instituttet har et stort nationalt og internationalt netværk, der omfatter såvel private som offentlige virksomheder og organisationer. Der samarbejdes tæt med såvel danske som internationale uddannelsesinstitutioner.
I alle aktiviteter lægger vi stor vægt på at styrke båndene mellem forskning, uddannelse, udvikling og professionel praksis.
Kultur og Læring driver forskning, undervisning og vidensamarbejde med det omkringliggende samfund på højeste videnskabelige niveau inden for felterne pædagogisk innovation og didaktik, organisatorisk læring, arbejdspladslæring, uddannelse og evaluering, kulturmøde, migration og globaliseringsprocesser, turisme, arktiske forhold, demokrati, litteratur, medier, teknoantropologi, anvendt filosofi, etik, teknologi og digitaliseringsprocesser, dagtilbud-, skole, ungdomsuddannelser, ungdomsliv, videregående uddannelser, virksomhedskommunikation samt sprog og sprogudvikling m.m.
Instituttet er forankret på det humanistiske fakultet på Aalborg Universitet og har aktiviteter på Aalborg Universitet Campus Aalborg og Campus København.
Emneord
- Erhverv, kultur og kommunikation
- Filosofi
- Pædagogik og Læring
- Uddannelse
Samarbejde i de sidste fem år
Profiler
-
Gunhild Moltesen Agger
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet - Emeritus
- Institut for Kultur og Læring - Emeritus
- Litteratur, medier og samfund - LMS
Person: VIP, Ekstern
-
JUSTCB: Just Central Banking - EU Marie Curie (MSCA) Postdoctoral Fellowship
02/04/2024 → 31/03/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
-
Fremtidens frisættende ledelse i ældreplejen
Rohwedder, A. & Thomassen, A. O.
01/02/2024 → 01/02/2026
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Grounding global academics? Lecturer positions and dispositions in international MA education
Tange, H., 2025, (Under udarbejdelse) International Higher Education as Social Practice. Tange, H. & Wilken, L. (red.). RoutledgePublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
International higher education as social practice
Tange, H. (red.) & Wilken, L. (red.), 2025, (Under udarbejdelse) Routledge.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
-
'Superior', 'inferior' or 'standard' knowledge? Negotiating relevance in international MA education
Tange, H., Wilken, L. & Wadsholt, T. K., 2025, (Under udarbejdelse) International higher education as social practice. Tange, H. & Wilken, L. (red.). RoutledgePublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Forskningsdatasæt
-
Sulfate and acid-base balance
Ring, T. (Ophavsperson), Frische, S. (Ophavsperson), Rees, S. E. (Ophavsperson), Nybo, J. (Ophavsperson) & Kristensen, S. R. (Ophavsperson), Taylor & Francis, 29 mar. 2023
DOI: 10.6084/m9.figshare.22353599, https://tandf.figshare.com/articles/dataset/Sulfate_and_acid-base_balance/22353599
Datasæt
-
Additional file 3 of The Danish-American Research Exchange (DARE): a cross-sectional study of a binational research education program
Mehta, K. M. (Ophavsperson), Petersen, K. L. (Ophavsperson), Goodman, S. (Ophavsperson), Sørensen, H. (Ophavsperson), Bøgsted, M. (Ophavsperson), Olesen, J. D. (Ophavsperson), Burks, S. (Ophavsperson), Shaw, R. E. (Ophavsperson), Hove, J. D. (Ophavsperson), Ousager, J. (Ophavsperson), Milla, C. (Ophavsperson), Andersen, V. (Ophavsperson), Ejskjær, N. (Ophavsperson), Brix-Christensen, V. (Ophavsperson), Ghose, S. (Ophavsperson), Kjær, A. (Ophavsperson) & Chin-Hong, P. V. (Ophavsperson), Figshare, 6 feb. 2023
DOI: 10.6084/m9.figshare.22604626.v1, https://springernature.figshare.com/articles/dataset/Additional_file_3_of_The_Danish-American_Research_Exchange_DARE_a_cross-sectional_study_of_a_binational_research_education_program/22604626/1
Datasæt: Supplerende materiale
-
Additional file 3 of The Danish-American Research Exchange (DARE): a cross-sectional study of a binational research education program
Mehta, K. M. (Ophavsperson), Petersen, K. L. (Ophavsperson), Goodman, S. (Ophavsperson), Sørensen, H. (Ophavsperson), Bøgsted, M. (Ophavsperson), Olesen, J. D. (Ophavsperson), Burks, S. (Ophavsperson), Shaw, R. E. (Ophavsperson), Hove, J. D. (Ophavsperson), Ousager, J. (Ophavsperson), Milla, C. (Ophavsperson), Andersen, V. (Ophavsperson), Ejskjær, N. (Ophavsperson), Brix-Christensen, V. (Ophavsperson), Ghose, S. (Ophavsperson), Kjær, A. (Ophavsperson) & Chin-Hong, P. V. (Ophavsperson), Figshare, 6 feb. 2023
DOI: 10.6084/m9.figshare.22604626, https://springernature.figshare.com/articles/dataset/Additional_file_3_of_The_Danish-American_Research_Exchange_DARE_a_cross-sectional_study_of_a_binational_research_education_program/22604626
Datasæt: Supplerende materiale
Priser
-
World Summit Awards (WSA) shortlist, Urban Belonging Project
Burgos-Thorsen, Sofie (Modtager) & Madsen, Anders Koed (Modtager), jan. 2024
Pris: Forsknings- uddannelses og innovationspriser
-
European Union Prize for Citizen Science
Burgos-Thorsen, Sofie (Modtager), Madsen, Anders Koed (Modtager), Ehn, Drude Emilie Holm (Modtager), Niederer, Sabine (Modtager), De Gaetano, Carlo (Modtager), Simonsen, Thorben (Modtager), Norsk, Kathrine (Modtager) & Groen, Maarten (Modtager), 22 maj 2023
Pris: Ærespriser og udnævnelser
-
Årets underviser, Aalborg Universitet
Harfeld, Jes Lynning (Modtager), 21 apr. 2023
Pris: Forsknings- uddannelses og innovationspriser
Aktiviteter
-
SOSU-læring i fokus
Anne-Birgitte Rohwedder (Arrangør)
30 aug. 2030Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Aftenakademiet 2.0. : Hvad er bæredygtig turisme?
Carina Ren (Foredragsholder)
18 okt. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Hvad kan COVID lære os om adfærdsregulerende kommunikation?
Laura Bang Lindegaard (Arrangør)
11 jun. 2024Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Presse/medier
-
Empty Nest-syndromet er et eksempel på den større nærhed mellem generationerne
22/04/2024
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Debat: Vild ledelse er ikke svaret på skolens vilde problemer
Karsten Mellon & Lene Tanggaard Pedersen
22/04/2024
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Kritik: Coop kan reddes, men demokratiet i foreningen er dødt
19/04/2024
1 element af Mediedækning
Presse/medie
Impacts
-
Co-creation of Knowledge
Vibeke Andersson (Deltager) & Helene Balslev Clausen (Deltager)
Impact: Social impact, Kulturel impact, Anden impact
-
Cuba and Sustainable Tourism Development
Helene Balslev Clausen (Deltager)
Impact: Kulturel impact, Social impact, Politisk impact
-
Fattigdom og udvikling
Vibeke Andersson (Deltager)
Impact: Politisk impact, Kulturel impact, Social impact, Anden impact