Organisationsprofil

Institut for Kultur og Læring er et verdensvendt institut, der gør en forskel for institutioner, virksomheder og mennesker. Instituttet har et stort nationalt og internationalt netværk, der omfatter såvel private som offentlige virksomheder og organisationer. Der samarbejdes tæt med såvel danske som internationale uddannelsesinstitutioner.

I alle aktiviteter lægger vi stor vægt på at styrke båndene mellem forskning, uddannelse, udvikling og professionel praksis.

Kultur og Læring driver forskning, undervisning og vidensamarbejde med det omkringliggende samfund på højeste videnskabelige niveau inden for felterne pædagogisk innovation og didaktik, organisatorisk læring, arbejdspladslæring, uddannelse og evaluering, kulturmøde, migration og globaliseringsprocesser, turisme, arktiske forhold, demokrati, litteratur, medier, teknoantropologi, anvendt filosofi, etik, teknologi og digitaliseringsprocesser, dagtilbud-, skole, ungdomsuddannelser, ungdomsliv, videregående uddannelser, virksomhedskommunikation samt sprog og sprogudvikling m.m.

Instituttet er forankret på det humanistiske fakultet på Aalborg Universitet og har aktiviteter på Aalborg Universitet Campus Aalborg og Campus København.

Emneord

• Erhverv, kultur og kommunikation
  • Filosofi
  • Pædagogik og Læring
  • Uddannelse

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.