Institut for Kultur og Læring

  • Aalborg Universitet, Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

Publikationer

Filter
Bidrag til rapport
2020

Executive Summary

Hansen, K. T., 11 feb. 2020, Location branding and cultural tourism. Bengesser, C., Toft Hansen, K. & Stegger Gemzøe, L. (red.). s. 3-3 1 s. 1

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang

Locating Europe: recommendations and overview

Hansen, K. T. & Bengesser, C., 11 feb. 2020, Location branding and cultural tourism. Bengesser, C., Toft Hansen, K. & Stegger Gemzøe, L. (red.). s. 7-10 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang

Location placement in Nordic Noir

Hansen, K. T., 11 feb. 2020, Location branding and cultural tourism. Bengesser, C., Toft Hansen, K. & Stegger Gemzøe, L. (red.). s. 25-30 6 s. 5

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang

Location studies and the spatiality of literary and screen production

Hansen, K. T. & Migozzi, J., 11 feb. 2020, Location branding and cultural tourism. Bengesser, C., Hansen, K. T. & Gemzøe, L. S. (red.). s. 81-89 9 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang

Resultater fra kortlægningsundersøgelsen: Fredericia Kommune 2019

Nordahl, T., Hansen, L. S., Drugli, M. B. & Ringsmose, C., 2020, Resultater fra kortlægningsundersøgelsen: Fredericia Kommune 2019 : Program for læringsledelse - dagtilbud. Institut for Kultur og Læring, 82 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

2019

CSR tendenser: En guide til strategiske partnerskaber mellem NGO'er og virksomheder

Schmeltz, L., jun. 2019, Værdiskabelse, videndeling & "vi-følelsen": A guide for strategic partnerships between NGOs and companies.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportFormidling

Åben adgang
Fil
119 Downloads (Pure)

PIAAC and the Danish press

Milana, M., Larson, A. & Rasmussen, P., sep. 2019, Report on the use of PIAAC in informing policy in selected countries: ENLIVEN deliverable D3.3. University of Verona: ENLIVEN, s. 53-71

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Åben adgang
2018

Die Rolle Forscher*in im Bereich Hochschuldidaktik

Kordts-Freudinger, R. & Scholkmann, A., 2018, Rollen- und Kompetenzprofile für hochschuldidaktisch Tätige: Erarbeitet von der Arbeitsgruppe Weiterbildung in der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik . German Association for Academic Development (dghd), s. 36-40

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
132 Downloads (Pure)

Die Rolle Vernetzer*in im Bereich Hochschuldidaktik

Scholkmann, A. & Sylvia, L., 2018, Rollen- und Kompetenzprofile für hochschuldidaktisch Tätige: Erarbeitet von der Arbeitsgruppe Weiterbildung in der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik. German Association for Academic Development (dghd), s. 22-24

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang

Rollenübergreifende, allgemein-hochschuldidaktische Kompetenzen

Scholkmann, A., 2018, Rollen- und Kompetenzprofile für hochschuldidaktisch Tätige: Erarbeitet von der Arbeitsgruppe Weiterbildung in der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik. German Association for Academic Development (dghd), s. 5-9

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang

Tourism:  

Dawson, J., Kaae, B., Johnston, M., Bjørst, L. R. & Pizzolato, L., 2018, Adaptation Actions for a Changing Arctic: Perspectives from the Baffin Bay/Davis Strait Region. Arctic Monitoring and Assessment Programme, Oslo., s. 223-242 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
16 Downloads (Pure)
2017

Review of equality data collection practices in Denmark

Bak Jørgensen, M. & Emerek, R., 7 jul. 2017, Analysis and comparative review of equality data collection practices in the European Union: Legal framework and practice in the EU Member States. Luxembourg: Publications Office of the European Union: European Commision, s. 47-53 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportRådgivningpeer review

Åben adgang
Fil
295 Downloads (Pure)
2015

A Danish international MOOC in professional care education: - MOOC case study for eASEM project

Buhl, M., Andreasen, L. B. & Jensen Mondrup, H., mar. 2015, National reports on MOOCs. Jung, H. & Kim, B. (red.). s. 160-178 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Fil
2195 Downloads (Pure)

Denmark

Rasmussen, P. D., 2015, Dropout and Completion in Higher Education in Europe: Annex 2: Short Country Reports. European Commission DG EAC, s. 36-39 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Åben adgang

Operationalization of Social Capital in Small Communities – The Impact of Social Media

Lolle, E. L., 1 sep. 2015, A Nordic Perspective on Co-Operation for Sustainable Destinatination- and Regional Development. Bernhard, I. & Olsson, A. K. (red.). Nr 2015:3 udg. University West, Trollhättan, Sweden, s. 32 42 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

2014

Fremtidens børnehave: Analyse og overvejelser til design

Martinussen, M. L., 2014, Fremtidens børnehave: Bæredygtighed i børnehøjde. Martinussen, M. (red.). SmartCityDK, s. 5-8 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Åben adgang

Integration af indvandrere - Danmark 1990-2012

Emerek, R. & Jørgensen, M. B., 2014, Innvandring og arbeidsmarkedsintegrering i Norden. Djuve, A. B. & A. S. G. (red.). Oslo: FAFO, Oslo, Bind Fafo-rapport 2014:27. s. 15-37 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

2013

Coaching, netværk og udvikling af forskningsmiljøer: med fokus på ph.d.-studerende

Godskesen, M. I., Andersen, V., Dahlager, L. C., Ebert, B., Larsen, J., Larsen, J. B. & Winther, S., jan. 2013, Coaching, netværk og udvikling af forskningsmiljøer. 1 udg. København, Bind 1. s. 1-35 35 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Fil
261 Downloads (Pure)

Danish Populism: Hate Speech and Populist Othering. Analysis of Interviews.

Meret, S., Siim, B. & Larsen, J. F., sep. 2013, RAGE project. Work stream 1. Analysis of Interviews . RAGE, 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Kulturvandring som innovativ undervisningsform: Hvordan udfordrer kunstneren, klasselæreren og eleverne hinanden, og hvad lærer de?

Lund, B., Gadegaard, S. & Hansen, D. T. S., 2013, Vandringer på fortællingens hovedvej i Sallingsundlandet, 2013: En praksisfortælling vedr. læring for fremtiden. Region Nordjylland, s. 19-27 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportFormidling

Fil
447 Downloads (Pure)

Mainstreaming Immigrant Integration Policy in Denmark

Jørgensen, M. B., sep. 2013, Experiences of mainstreaming immigrant integration in Europe: lessons for the Netherlands. Collett, E., Petrovic, M. & Scholten, P. (red.). Washington: Migration Policy Institute, s. 85-117 32 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

2012

Styring og kontrol - i et livsfilosofisk-videnskabsteoretisk perspektiv

Pahuus, M., 2012, Videnskabsteori og menneskesyn i uddannelsessystemet: om alternativer til styring og kontrol. Nabe-Nielsen, L. & Prins, K. (red.). Brønderslev: Sophia - tænketank for pædagogik og dannelse, Bind 4. s. 41-45 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

2011

Mange Måder At Lære På - 3. Rapport - Marts 2011: Afsluttende rapport

Knoop, H. H. & Chemi, T., 30 mar. 2011, MMALP: Mange måder at lære på : Et forskningsbaseret udviklingssamarbejde mellem Vejle Kommune og Universe Research Lab. 195 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Undersøgelsesmetoder

Rasmussen, P., sep. 2011, Når evidens møder den pædagogiske hverdag: Foreløbig arbejdsrapport 2010. Buus, A. M., Del Pin Hamilton, S., Rasmussen, P., Nørtoft Thomsen, U. & Wiberg, M. (red.). Aalborg Universitet. Institut for Læring og Filosofi, s. 71-84 (Forskningsrapport; Nr. 23).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportRådgivning

2010

Denmark: Country report on the objective of social and economic cohesion in the economoic policies of member states

Halkier, H., nov. 2010, The objective of social and economic cohesion in the economoic policies of member states - Final Report part II: Country reports. Glasgow: EPRC/Strathclyde University, s. 47-63 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Dømmekraft

Wiberg, M., 2010, Når evidens møder den pædagogiske hverdag: Arbejdsrapport. Buus, A. M., Hamilton, S. D., Rasmussen, P., Thomsen, U. N. & Wiberg, M. (red.). 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Formel og uformel brug af it i gymnasiet

Paulsen, M. & Sørensen, E. K., 2010, Ret og gyldighed i gymnasiet. Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, (Gymnasiepædagogik; Nr. 76).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Jeg har jo også en ambition om at forbedre tingene

Jastrup, M. & Rasmussen, P., 2010, Erhvervsforskningsbarometer 2010. Elias, S. V. (red.). København: DEA, Danmarks ErhvervsforskningsAkademi, s. 16-17

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportRådgivning

Læring og undervisning: Didaktiske positioner og praksisformer i gymnasiet.

Paulsen, M. & Beck, S., 2010, Sporskifte i gymnasiet: Reform og handlemuligheder . Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, s. 9-34 (Gymnasiepædagogik; Nr. 78).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Mange Måder At Lære På - Midtvejs i projektet: Midtvejsstatus

Knoop, H. H. & Chemi, T., nov. 2010, MMALP: Mange måder at lære på: Et forskningsbaseret udviklingssamarbejde mellem Vejle Kommune og Universe Research Lab. 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Midtvejs i projektet: Midtvejsstatus, November 2010

Knoop, H. H. & Chemi, T., nov. 2010, Midtvejs i projektet: Midtvejsstatus, November 2010.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Problem-based Learning

Kolmos, A., Dahms, M-L. & Du, X., 2010, Engineering: Issues, Challenges and Opportunities for Development . France: UNESCO, s. 337-340 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

2009

Mange Måder At Lære På - 1. Rapport – Oktober 2009: 1. Rapport – Oktober 2009

Knoop, H. H. & Chemi, T., okt. 2009, MMALP: Mange måder at lære på: Et forskningsbaseret udviklingssamarbejde mellem Vejle Kommune og Universe Research Lab. 76 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

2007

(Terrorisme og fundamentalisme) Diagnose og Løsninger i et Statsligt Perspektiv

Nørreklit, L., 2007, En 10-foldig brain-storm om terrorisme og fundamentalisme: Mulige årsager og mulige løsninger. 1 udg. http://www.think.aau.dk/Publications/filosofi-videnskabsteori.htm: Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, s. 14-18 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Alt undtagen et menneske: De moderne islamistiske bevægelser set som et svar på modernitetens nihilistiske erfaringer

Etemadi, M. H., 2007, En 10-foldig brain-storm om terrorisme & det moderne samfund - årsager & løsninger. Nørreklit, L. (red.). Aalborg: Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, s. 34-39 6 s. (Forskningsrapport; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

A Nexus of Memories: John Banville's Prague

Pedersen, L. Y., 2007, Recovering Memory: Irish Representations of Past and Present. Pedersen, L. Y., Nordin, I. G. & Friberg, H. (red.). Cambridge Scholars Press, s. 263-279 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Case 1: Læring der forbedrer praksis i arbejdet. Undervisning med interventionssigte: at støtte arbejdspladsens forandringsprocesser

Keller, H. D., 2007, Arbejdspladslæring: forudsætninger, strategi/metoder og resultater. København: Nordisk Ministerråd, Bind 1. s. 53-60 8 s. (TemaNord 2007; Nr. 2007:576).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportFormidling

Output 4 - Section I: Induction Toolkit Conceptual Model

Nyvang, T. & Georgsen, M., 2007, Evaluated pilots from the Learn@Work project: A collection of case studies of work based e-learning. Final report from WP4, output 4.. s. 3-10 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Terrorisme og fundamentalisme

Telléus, P. K., 2007, En 10-foldig brain-storm om terrorisme i det moderne samfund - årsager og løsninger -. Nørreklit, L. (red.). www.think.aau.dk: Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, Bind 2. s. 26-28 3 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

2006

Jagten på den innovative didaktik

Lund, B., 2006, Projekt Innovativ Didaktik. Projekt Innovativ Didaktik, 3 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportFormidling

Åben adgang
Fil
835 Downloads (Pure)

Paradigmer for voksenuddannelse

Hviid, M. K., 2006, Voksenundervisning på arbejde: kompetenceudvikling i udkantsområder. Bisgaard, E., Jensen, B. F., Rasmussen, A. & Rasmussen, P. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

2004

Arbejdsorganisering og uddannelse

Keller, H. D., 2004, Kvinder mellem uddannelse og arbejde. Hvidbog om barrierer for kortuddannede kvinders deltagelse i erhvervsfaglig uddannelse. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Uddannelse for kortuddannede kvinder

Keller, H. D., 2004, Kvinder mellem uddannelse og arbejde. Hvidbog om barrierer for kortuddannede kvinders deltagelse i erhvervsfaglig uddannelse. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

2002

Mange bekker små......

Lorentsen, A. & Støkken, A. M., 2002, Mange bekker små......: Evaluering av arbeidet med SOFF-støttete fjernundervisningsprosjekter. Tromsø: SOFF œ Sentralorganet for fleksibel læring i høgre utdanning, Universitetet i Tromsø, 174 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

2001

Du métier à la profession : l’émergence de l’ingénieur-géomètre et l’exercice colonial au début du XXe siècle

Vacher, H., 2001, Les ingénieurs maghrébins dans les systèmes de formation.: Systèmes de formation, filières coloniales et pratiques professionnelles contemporaines. Gobe, E. (red.). Tunis: Institut de Recherche sur le Maghreb Contemporain, s. 173-193 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

2000

Arbejdspladsen som læringsmiljø

Rasmussen, P. D., 2000, Nordjylland som lærende region. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, s. 24-30 (VCL-serien; Nr. 15).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Øresundsområdet som lærende region

Rasmussen, P. D., 2000, Nordjylland som lærende region. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, s. 20-23 (VCL-serien; Nr. 15).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

1999

Kommunikation omkring og på intranettet

Lund, B., 1999, 1. Rapport om Det Innovative Seminarium. Aalborg: Aalborg Seminarium, 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

1997

Drama som metafor for design af distribueret, kollaborativ læring

Sorensen, E. K. & Fjuk, A., 1997, Læring og Multimedier. Dirckinck-Holmfeld, L. & Danielsen, O. (red.). Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

På vej mod et virtuelt læringsparadigme

Sorensen, E. K., 1997, Refleksive læreprocesser. Jacobsen, J. C. (red.). Politisk revy, s. 78-109

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review