Filter
Forord/Indledning/efterskrift

Søgeresultater

  • 2023

    Billedtekst og Forord

    Gemzøe, A., Freisleben Lund, N., Nilsson, M. & Svendsen, E., 2023, Nordisk Arbejderlitteratur: Internationale perspektiver og forbindelser. Gemzøe, A., Freisleben Lund, N., Nilsson, M. & Svendsen, E. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 5-25 21 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Foreword: What Does The Bodies Collective Do to Academia?

    Chemi, T., 1 jan. 2023, The Collaborative Body in Qualitative Research: Becoming Bodyography. T. B. C. (red.). Routledge, s. xviii-xx

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Introduction

    Engberg, J., Fage-Butler, A. M. & Kastberg, P., 2023, Perspectives on Knowledge Communication: Concepts and Settings. Routledge, s. 1-16 16 s. (Research on Language and Social Interaction).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction

    Engberg, J., Fage-Butler, A. M. & Kastberg, P., 2023, Perspectives on Knowledge Communication: Concepts and Settings. Routledge, s. 1-17 17 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduktion

    Ziethen, M., Frølund, L., Rasmussen, A. M. & Willert, K. B., 2023, Åbenbaringens Filosofi. Forlaget Philosophia, s. 13-52 40 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Oversætternes forord

    Ziethen, M., Frølund, L. & Liisberg, S., 2023, Åbenbaringens Filosofi. Forlaget Philosophia, s. 7-12 6 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • 2022

    Conclusion: Summarising reflections on the practice of consultancy

    Solsø, K. & Sarra, N., 19 sep. 2022, The Complexity of Consultancy: Exploring Breakdowns Within Consultancy Practice. 1 udg. Routledge, 9 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Filosofi og empiri. Et forord til bogen og de enkelte artikler

    Holm, A. N., 2022, Filosofi og empiri. Aalborg Universitetsforlag, s. 7-10 (Applied Philosophy / Anvendt Filosofi, Bind 12).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction

    Solsø, K. & Sarra, N., 19 sep. 2022, The Complexity of Consultancy: Exploring Breakdowns Within Consultancy Practice. 1 udg. Routledge, 15 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Prefácio

    Skovsmose, O. & Penteado, M. G., 2022, Educação matemática crítica: Múltiplas possibilidades na formação de professores que ensinam matemática. Sociedade Brasileira de Educação Matemática, s. 7-9 3 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • The Pedagogy of the Moment: Building Artistic Time-Spaces for critical-creative learning

    Chemi, T. & Neilson, A., 2022, The Artist - Educator Alliance. Chemi, T. & Neilson, A. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 5-10 (Research in Higher Education Practices; Nr. 8 (Part II)).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

    Åben adgang
  • 2021

    Den transnationale vending og dens forløbere: Forord

    Rasmussen, P., maj 2021, Skolen og dens transnationale vending: Dansk uddannelsespolitik og dens europæiske og angloamerikanske forbindelser. Krejsler, J. B. (red.). Nyt fra Samfundsvidenskaberne, s. 11-15

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Foreword

    Skovsmose, O., 1 jul. 2021, Applying critical mathematics education. Andersson, A. & Barwell, R. (red.). Leiden & Rotterdam: Brill | Sense, s. vii–ix (New Directions in Mathematics and Science Education, Bind 35).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Foreword

    Halkier, H., 2021, Collaborative Research Methods in the Arctic: Experiences from Greenland. Merrild Hansen, A. & Ren, C. (red.). Abingdon: Routledge, s. xii-xiii 2 s. (Routledge Research in Polar Regions).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface

    Brooks, E. I., 2021, Design, Learning, and Innovation. Springer, Bind 366. s. v-vi (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface

    Brooks, A., Brooks, E. I. & Jonathan, D., 2021, Interactivity and Game Creation: 9th EAI International Conference, ArtsIT 2020, Aalborg, Denmark, December 10–11, 2020, Proceedings. Springer, Bind 367 LNICST. s. v-vi (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface

    Kolbaek, D., 27 apr. 2021, Challenges and Opportunities of Online Learning. Nova Science Publishers, s. vii-xxi

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface

    Skovsmose, O., 2021, Applying critical mathematics education. Brill, s. vii-ix

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Preface to the book Processual Perspectives on the Co-Production Turn in the Public Sector

    Bidragets oversatte titel: Forord til bogen procesperspektiver på samskabelsesvendingen i den offentlige sektorJensen, J. B. & Thomassen, A. O., 2021, Processual Perspectives on the Co-production Turn in the Public Sector. Overgaard Thomassen, A. & Borup Jensen, J. (red.). IGI global, s. XV-XX 6 s. (Advances in Public Policy and Administration (APPA) Book Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Prefácio

    Skovsmose, O., 2021, Uma abordagem crítica da educação financeira na formação do professor da matemática. Editora Appris, s. 11-13

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • 2020

    Erasure Poetry

    Mønster, L., dec. 2020, Common Erasures: Speaking Back to GDPR. Douglas, R., Blønd, M. & Blum, L. (red.). IT University of Copenhagen: ETHOS Lab, s. 8-11

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Preface

    Brooks, A. & Brooks, E. I., 2020, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 8th EAI International Conference, ArtsIT 2019 and 4th EAI International Conference, DLI 2019 Aalborg, Denmark, November 6–8, 2019 Proceedings. Brooks, A. & Brooks, E. I. (red.). Springer, s. v-viii (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering, Bind 328).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Projekt styrket borger- og netværksinddragelse

    Thomassen, A. O., Jensen, J. B., Krogstrup, H. K., Jensen, J. M. W. & Jakobsen, J. K. S., 2020, Projekt styrket borger- og netværksinddragelse. 22 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

    Fil
    154 Downloads (Pure)
  • 2019

    ECEL Preface

    Ørngreen, R., Buhl, M. & Meyer, B., 2019, Proceedings of the 18th European Conference on e-Learning ECEL: 2019 Copenhagen. Ørngreen, R., Buhl, M. & Meyer, B. (red.). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International, Bind 2019-November. s. xiv 1 s. ( Proceedings of the European Conference on e-Learning ).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

    Åben adgang
    Fil
    84 Downloads (Pure)
  • Epilogue

    Hersted, L. & Ness, O., 22 jul. 2019, Action Research in a Relational Perspective: Dialogue, Reflexivity, Power and Ethics. Hersted, L., Ness, O. & Frimann, S. (red.). 1 udg. London & New York: Routledge, s. 198-200 3 s. (Routledge Advances in Research Methods).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Forord

    Jensen, T. E., 2019, Robotterne styrer!: Militær teknopolitik og risikoledelse i praksis. Nørgaard, K. & Sjøgren, S. (red.). 1 udg. Samfundslitteratur, s. 7-9 3 s. (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 14).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction

    Stentoft, D., Jensen, A. A. & Ravn, O., 2019, Interdisciplinarity and Problem-based learning in Higher Education: Research and perspectives from Aalborg University. Jensen, A. A., Stentoft, D. & Ravn, O. (red.). 1 udg. Springer, s. 3-7 5 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 18).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduktion

    Kraglund, R. A., Jacobsen, L. B. & Nielsen, H. S., 26 nov. 2019, Satirisk fake news. Jacobsen, L. B., Kraglund, R. A. & Nielsen, H. S. (red.). Forlaget Spring, s. 7-23

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Reinventing identities, languages and institutions

    Gebauer, M., Vitting-Seerup, S. & Wiegand, F., 1 jan. 2019, Reframing Migration, Diversity and the Arts: The Postmigrant Condition. CRC Press/Balkema, s. 135-139 5 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • 2018

    Forord

    Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 9-10 2 s. (Det ved vi om...).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Forord

    Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem. Hansen, O. & T. N. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 9-10 2 s. (Det vi ved om).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Forord

    Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Børns læring i fællesskaber. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 5-6 2 s. (Det vi ved om).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Indledning

    Martinussen, M. L. & Larsen, K., 2018, Materialitet og læring. Larsen, K. & Martinussen, M. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, Bind 1. s. 7-15 8 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction

    Orlander, A. A., Sillasen, M. & Otrel-Cass, K., 2018, Cultural, Social and Political Perspectives in Science Education: A Nordic View. Otrel-Cass, K., Sillasen, M. & Orlander, A. A. (red.). 1 udg. Springer, s. 1-4 4 s. (Cultural Studies of Science Education; Nr. 15).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduktion

    Jacobsen, L. B., Agger, G. & Christensen, J. R., 5 nov. 2018, Tv-analyse. Brix Jacobsen, L., Agger, G. & Riber, J. (red.). Systime Academic, s. 5-13 9 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 7).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface

    Vidakis, N., Brooks, A. L. & Brooks, E., 1 jan. 2018, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 6th International Conference, ArtsIT 2017, and Second International Conference, DLI 2017, Heraklion, Crete, Greece, October 30–31, 2017, Proceedings. Springer, s. V-VI (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST, Bind 229).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

    Åben adgang
  • 2017

    Forord

    Hansen, O. & Nordahl, T., 2017, Spørgsmål og interaktion i klasserummet. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 5-6 2 s. (Det vi ved om).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  • Indledning: Elevernes egenproduktion og elevinddragelse

    Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M., 2017, Digital Produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 5-10 6 s. (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Indledning

    Mønster, L., Larsen, P. S. & Rustad, H. K., 18 aug. 2017, Økopoesi: Modernisme i nordisk lyrikk 9. Alvheim & Eide Akademisk forlag, s. 7-14 (Modernisme i nordisk lyrikk; Nr. 9).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Innovation and Tourism Destination Development

    Halkier, H., Kozak, M. & Svensson, B., 7 jun. 2017, Innovation and Tourism Destination Development. Halkier, H., Kozak, M. & Svensson, B. (red.). Routledge, s. 1-4 4 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Introduction

    Thomsen, R. C. & Dybris McQuaid, S., 16 jan. 2017, Britain Today: Uncertain Pathways to the Future. Thomsen, R. C. & Dybris McQuaid, S. (red.). 2nd ed. udg. Copenhagen: Hans Reitzels Forlag, s. 7-14 8 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Introduktion

    Christensen, M. E., 2017, Offentligheden og dens problemer. Laurberg, M. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 13-60 47 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

  • Introduktion

    Keller, H. D. & Frimann, S., 2017, Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis. Keller, H. D. & Frimann, S. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 5-16 11 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

    Åben adgang
  • Jørgen Riber Christensen, den imploderede persona

    Hansen, K. T., 16 jun. 2017, Skriverier i luften: Festskrift til Jørgen Riber Christensen. Christiansen, S., Hansen, O. E., Hansen, K. T. & Simonsen, T. M. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 5-14 9 s. (Interdisciplinære kulturstudier, Bind 9).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

    Åben adgang
    Fil
    79 Downloads (Pure)
  • Preface

    Brooks, A. L. & Brooks, E., 2017, Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST. Springer, Bind 196. s. v-vii (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • The Roots and Routes of Somali Transnational Clan Formations

    Farah, A. O., 1 maj 2017, Somalis Abroad: Clan and Everyday Life in Finland. Illinois : University of Illinois Press

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

    57 Downloads (Pure)
  • 2016

    Critical Kinship Studies: Kinship (Trans)Formed

    Kroløkke, C., Myong, L., Adrian, S. W. & Tjørnhøj-Thomsen, T., 2016, Critical Kinship Studies. Kroløkke, C., Myong, L., Willum Adrian, S. & Tjørnhøj-Thomsen, T. (red.). 1 udg. London, UK: Rowman & Littlefield International, Bind 1. s. 1-12 12 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Indledning

    Nortvig, A-M. & Hestbech, A. M., 2 nov. 2016, Nye design for uddannelse og undervisning: MOOCs - Massive Open Online Courses. Nortvig, A-M. & Hestbech, A. M. (red.). 1 udg. København : Dafolo Forlag A/S, s. 5-10 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Jazz som en aalborgensisk identitet

    Høyer, O. I., 2016, Jazz i Aalborg efter 1966: Musikere og miljøer. Knudsen, K. & Mortensen, T. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 224-230 6 s. (All That Jazz – bidrag til dansk jazzforskning).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  • Preface

    Schwerdtner Máñez, K. & Poulsen, B., 1 jan. 2016, Perspectives on Oceans Past. Springer, s. vii-viii

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

    1 Citationer (Scopus)