Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Forskningsnetværket LSP – Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds og skoleforskning har siden 2011 specialiseret sig i design og gennemførelse af forsknings- og udviklingsprojekter inden for dagtilbud og skole. Projekterne er organiseret som partnerskaber mellem forskning og praksis, og de har ofte fokus på en systemomfattende og sammenhængende indsats omring arbejdet med kvalitet i de pædagogiske læringsmiljøer.
LSP – Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds- og skoleforskning arbejder med:
· Praksisrettet forskning
· Kortlægning af læringsmiljøet
· Professions- og institutionsudvikling
· Forskningsformidling
Læs mere om LSP på forskningsnetværkets hjemmeside:
Emneord
- Uddannelse
- Pædagogik og Læring
- kortlægning
- skole
- Capacity Building
- data- og forskningsinformering
- forbedringsarbejde
- læringsmiljø
- kompetenceudvikling
- ledelse
- whole system approach
Fingerprint
Samarbejde i de sidste fem år
Profiler
-
Ledelse med mærkbar effekt for børnene 2024 - 2026
Ringsmose, C. (PI (principal investigator)), Hansen, L. S. (PI (principal investigator)) & Waagepetersen, A. (Projektdeltager)
12/08/2024 → 30/06/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
ViD: Vidensinformeret praksis i dagtilbud
Hansen, L. S. (PI (principal investigator)), Ringsmose, C. (PI (principal investigator)) & Waagepetersen, A. (Projektdeltager)
01/03/2024 → 01/09/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
Læringsledelse - dagtilbud, Kolding Kommune
Hansen, L. S. (PI (principal investigator)), Ringsmose, C. (PI (principal investigator)), Nordahl, T. (PI (principal investigator)), Hansen, O. (Projektdeltager) & Waagepetersen, A. (Projektdeltager)
15/06/2021 → 15/06/2025
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
-
Daglige rutiner og børns deltagelse - den inspirerende praksis ifølge pædagogisk personale
Svinth, L. & Ringsmose, C., 2024, I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis . 28, s. 61–74Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil -
Faglig ledelse giver forbedret pædagogisk praksis
Hansen, L. S. & Ringsmose, C., 2024, I: 0-14. 3, 1, s. 76-81 6 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
-
Pædagogisk ledelse og datainformeret kvalitetsudvikling
Hansen, L. S. & Ringsmose, C., 2024, Pædagogisk ledelse. Ziethen, M., Ydesen, C. & Nyhus Rohwedder, A.-B. (red.). 1. udg. Samfundslitteratur, s. 135-154Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Kvalitetsudvikling og rollen som teamkoordinator
Hansen, L. S. (Foredragsholder)
18 jun. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Kvalitet og systematisk kvalitetsudvikling i dagtilbud
Hansen, L. S. (Foredragsholder)
21 maj 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
When Leaders Take The Lead In Improvement Work
Ringsmose, C. (Foredragsholder) & Hansen, L. S. (Foredragsholder)
8 jan. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Presse/medier
-
Daginstitutioner dropper højtlæsningen
06/10/2024 → 07/10/2024
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Lederuddannelse skaber markante resultater: Selvom det var små justeringer, gav det ro i børnehus
27/09/2024
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Lederuddannelse har skabt mærkbare forandringer - nu rulles den ud i hele København
10/09/2024
1 element af Mediedækning
Presse/medie