Projekter pr. år
Organisationsprofil
Forskningsnetværket LSP – Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds og skoleforskning har siden 2011 specialiseret sig i design og gennemførelse af forsknings- og udviklingsprojekter inden for dagtilbud og skole. Projekterne er organiseret som partnerskaber mellem forskning og praksis, og de har ofte fokus på en systemomfattende og sammenhængende indsats omring arbejdet med kvalitet i de pædagogiske læringsmiljøer.
LSP – Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds- og skoleforskning arbejder med:
· Praksisrettet forskning
· Kortlægning af læringsmiljøet
· Professions- og institutionsudvikling
· Forskningsformidling
Læs mere om LSP på forskningsnetværkets hjemmeside:
Emneord
- Uddannelse
- Pædagogik og Læring
- kortlægning
- skole
- Capacity Building
- data- og forskningsinformering
- forbedringsarbejde
- læringsmiljø
- kompetenceudvikling
- ledelse
- whole system approach
Fingerprint
Netværk
Profiler
-
Ledelse med mærkbar effekt for børnene
Ringsmose, C., Hansen, L. S. & Waagepetersen, A.
15/08/2021 → 15/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
-
Læringsledelse - dagtilbud, Kolding Kommune
Hansen, L. S., Ringsmose, C., Nordahl, T., Hansen, O. & Waagepetersen, A.
15/06/2021 → 15/06/2025
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
-
Building Professional Capital for High-Quality Early Childhood Education and Care
Hansen, L. S., sep. 2022, (Accepteret/In press) Springer. 21 s. (Springer Nature).Bidragets oversatte titel :Udvikling af Professionel kapital som afsæt for arbejdet med kvalitet i dagtilbud Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
-
Cultures in Mind: Quality, Values, Standards, and Practices in ECEC in Denmark and the United States
Ringsmose, C., Duncan-Bendix, J. & Nielsen, H. V., 2022, I: Journal of Research in Childhood Education. 36, 4, s. 541-560 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Det kommunale tilsyn som grundlag for udvikling af læringsmiljøkvalitet – redskaber i tilsynspraksis
Ringsmose, C., Lunderskov, I. & Klok Jensen, S. E., maj 2022, I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 23Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Hvad er evalueringskultur i SFO- og klubtilbud?
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
2 nov. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Fil -
Data og vurderingsgrundlag i forskellige typer af dagtilbud
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
1 nov. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Data og vurderingsgrundlag
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
27 okt. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Presse/medier
-
Eksperter er chokerede over Lysningen-sagen: Man har spillet pædagogisk fallit, og konsekvenserne rækker langt ind i fremtiden
20/12/2022
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
-