Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds- og skoleforskning

  • PostadresseVis på kort

    Aalborg Universitet, Institut for Kultur og Læring, Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Ø

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Forskningsnetværket LSP – Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds og skoleforskning har siden 2011 specialiseret sig i design og gennemførelse af forsknings- og udviklingsprojekter inden for dagtilbud og skole. Projekterne er organiseret som partnerskaber mellem forskning og praksis, og de har ofte fokus på en systemomfattende og sammenhængende indsats omring arbejdet med kvalitet i de pædagogiske læringsmiljøer.

 

LSP – Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds- og skoleforskning arbejder med:

·         Praksisrettet forskning

·         Kortlægning af læringsmiljøet

·         Professions- og institutionsudvikling

·         Forskningsformidling

 

Læs mere om LSP på forskningsnetværkets hjemmeside:

https://www.kultur.aau.dk/forskning/faglige-netvaerk/lsp/

Emneord

  • Uddannelse
  • Pædagogik og Læring
  • kortlægning
  • skole
  • Capacity Building
  • data- og forskningsinformering
  • forbedringsarbejde
  • læringsmiljø
  • kompetenceudvikling
  • ledelse
  • whole system approach

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.
  • Building Professional Capital for High-Quality Early Childhood Education and Care

    Bidragets oversatte titel: Udvikling af Professionel kapital som afsæt for arbejdet med kvalitet i dagtilbudHansen, L. S., okt. 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, s. 49-72 24 s. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; Nr. 41, Bind CHILD).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Conceptualising Improvement Work Through System-Wide Coherence

    Nordahl, T., Sunnevåg, A-K. & Hansen, O., okt. 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning: Organizational and Professional Development. Hansen, L. S. & Ringsmose, C. (red.). Springer, s. 29-48 20 s. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; Nr. 41, Bind CHILD).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Implementing Improvements in Early Childhood Education and Care Centers: From Individual Capacity to Organizational Learning

    Ringsmose, C., 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning: Organizational and Professional Development. Springer, s. 75-91 17 s. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development, Bind 41).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review