Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Forskningsnetværket LSP – Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds og skoleforskning har siden 2011 specialiseret sig i design og gennemførelse af forsknings- og udviklingsprojekter inden for dagtilbud og skole. Projekterne er organiseret som partnerskaber mellem forskning og praksis, og de har ofte fokus på en systemomfattende og sammenhængende indsats omring arbejdet med kvalitet i de pædagogiske læringsmiljøer.
LSP – Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds- og skoleforskning arbejder med:
· Praksisrettet forskning
· Kortlægning af læringsmiljøet
· Professions- og institutionsudvikling
· Forskningsformidling
Læs mere om LSP på forskningsnetværkets hjemmeside:
https://www.kultur.aau.dk/forskning/faglige-netvaerk/lsp/
Emneord
- Uddannelse
- Pædagogik og Læring
- kortlægning
- skole
- Capacity Building
- data- og forskningsinformering
- forbedringsarbejde
- læringsmiljø
- kompetenceudvikling
- ledelse
- whole system approach
Fingerprint
Samarbejde i de sidste fem år
Profiler
-
Læringsledelse - dagtilbud, Kolding Kommune
Hansen, L. S., Ringsmose, C., Nordahl, T., Hansen, O. & Waagepetersen, A.
15/06/2021 → 15/06/2025
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Ledelse med mærkbar effekt for børnene
Ringsmose, C., Hansen, L. S. & Waagepetersen, A.
15/08/2021 → 15/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
-
-
Building Professional Capital for High-Quality Early Childhood Education and Care
Hansen, L. S., okt. 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, s. 49-72 24 s. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; Nr. 41, Bind CHILD).Bidragets oversatte titel :Udvikling af Professionel kapital som afsæt for arbejdet med kvalitet i dagtilbud Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Conceptualising Improvement Work Through System-Wide Coherence
Nordahl, T., Sunnevåg, A-K. & Hansen, O., okt. 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning: Organizational and Professional Development. Hansen, L. S. & Ringsmose, C. (red.). Springer, s. 29-48 20 s. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; Nr. 41, Bind CHILD).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Implementing Improvements in Early Childhood Education and Care Centers: From Individual Capacity to Organizational Learning
Ringsmose, C., 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning: Organizational and Professional Development. Springer, s. 75-91 17 s. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development, Bind 41).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Studietur til Hamar, Norge
Line Skov Hansen (Andet) & Ole Hansen (Andet)
3 okt. 2023 → 6 okt. 2023Aktivitet: Andet
-
Dataanvendelse i pædagogisk praksis
Line Skov Hansen (Foredragsholder)
21 sep. 2023Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Hvordan lykkedes dagtilbud med at skabe inkluderende læringsmiljøer?
Charlotte Ringsmose (Foredragsholder)
31 maj 2023Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Presse/medier
-
Nedskæringer af daginstitutioner møder hård kritik: ”Hvorfor kigger kommunen ikke på kvalitet?”
13/02/2024
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
-
Uddannelse af pædagogiske ledere kan nu mærkes i hverdagen
27/12/2023
1 element af Mediedækning
Presse/medie