Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Forskningsleder af Media Innovation & Game Research, og kontaktperson: Thomas Bjørner, tbj@create.aau.dk. Tlf.: 61144601.
Laboratorieledere, SMILE Lab: Lars Reng og Henrik Schønau Fog, hsf@create.aau.dk. Tlf.: 9940 2477
Vi forsker i innovative medieoplevelser og hvordan man kan udvikle “seriøse” spil med et formål f.eks. for at understøtte læring og kommunikation. I forskningsgruppen Me-Ga har vi tilknyttet SMILE lab (The Samsung Media Innovation Lab for Education), som gør det muligt at eksperimentere med den absolut nyeste teknologi inden for computermedieret indhold.
I Me-Ga stiller vi forskningsspørgsmål som:
- Hvordan kan man udnytte spils fængende egenskaber til at engagere brugere, studerende og spillere ved at designe, udvikle og evaluere transformative og motiverende læringsmiljøer?
- Hvordan kan man udvikle nye metoder med det formål at evaluere seriøse spil og innovative medieoplevelser i praksisnær sammenhænge?
- Hvordan kan man designe interaktive historier og story worlds, som tilpasser sig brugeren i real-tid?
- Hvordan kan vores samarbejde med film-, TV-, animations- og spilbranchen skabe nye virtuel produktions teknikker og real-time værktøjer til film og TV?
Fingerprint
Netværk
Profiler
-
Christopher Schinkel Carlsen
- Det Tekniske Fakultet for IT og Design - Videnskabelig assistent
- Institut for Arkitektur og Medieteknologi - Videnskabelig assistent
- Sektion for Medieteknologi - Campus København - Videnskabelig assistent
- Media Innovation & Game Research (Me-Ga)
Person: VIP
-
-
ImprovAIze: Using deep learning to improve real-time motion recognition and affective experiences for human-machine interaction
Jochum, E., Erkut, C., Overholt, D., Dahl, S., Palamas, G. & Bai, S.
01/09/2022 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
INDCOR: Interactive Narrative Design for Complexity Representations
12/12/2019 → 05/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
How can a foundation be outlined for a successful serious game to increase reading engagement
Bjørner, T., Petersen, M. S., Jakobsen, G. S., Hendriksen, D. B. & Hansen, N. L. S., 31 mar. 2023, I: International Journal of Serious Games. 10, 1, s. 81-95 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil1 Citationer (Scopus)7 Downloads (Pure) -
Making Fiscal Policy Engaging for Students in Social Studies by Used Game-Based Learning
Petersen, M. S., Hansen, N. L. S., Jakobsen, G., Henriksen, D. & Bjørner, T., 2023, I: Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering. s. 153–167Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Perceived visual comfort and usefulness of a circadian lighting system implemented at a nursing home
Schledermann, K. M., Hansen, T. S. & Bjørner, T., feb. 2023, I: Multimedia Tools and Applications. 82, 4, s. 5253-5269 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Forskningsdatasæt
-
Annotated point clouds of buildings: a segmented dataset of single-family houses
Pouliou, P. (Ophavsperson), Horvath, A. (Ophavsperson) & Palamas, G. (Ophavsperson), Mendeley Data, 9 nov. 2022
Datasæt
-
Tell me what you see: An exploratory investigation of visual mental imagery evoked by music
Dahl, S. (Ophavsperson), Stella, A. (Ophavsperson) & Bjørner, T. (Ophavsperson), Sage Journals, 2022
DOI: 10.25384/sage.c.6282769, https://sage.figshare.com/collections/Tell_me_what_you_see_An_exploratory_investigation_of_visual_mental_imagery_evoked_by_music/6282769
Datasæt
-
Tell me what you see: An exploratory investigation of visual mental imagery evoked by music
Dahl, S. (Ophavsperson), Stella, A. (Ophavsperson) & Bjørner, T. (Ophavsperson), Sage Journals, 2022
DOI: 10.25384/sage.c.6282769.v1, https://sage.figshare.com/collections/Tell_me_what_you_see_An_exploratory_investigation_of_visual_mental_imagery_evoked_by_music/6282769/1
Datasæt
Priser
-
Honorable mention (2018 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces)
Grandi, Jeronimo Gustavo (Modtager), Galvan Debarba, Henrique (Modtager), Bemdt, Iago (Modtager), Nedel, Luciana (Modtager) & Maciel, Anderson (Modtager), 2018
Pris: Konferencepriser
-
Winner (3D User Interfaces contest)
Grandi, Jeronimo Gustavo (Modtager), Bemdt, Iago (Modtager), Galvan Debarba, Henrique (Modtager), Nedel, Luciana (Modtager) & Maciel, Anderson (Modtager), 2017
Pris: Konferencepriser
-
Winner (3D User Interfaces contest)
Grandi, Jeronimo Gustavo (Modtager), Bemdt, Iago (Modtager), Galvan Debarba, Henrique (Modtager), Nedel, Luciana (Modtager) & Maciel, Anderson (Modtager), 2016
Pris: Konferencepriser
Aktiviteter
-
Institut for Arkitektur og Medieteknologi (Organisation)
Thomas Bjørner (Forperson)
15 dec. 2022Aktivitet: Medlemskab › Medlemskab af bedømmelsesudvalg
-
Serious Games and gamification: New Methods and new Theories
Thomas Bjørner (Arrangør)
21 nov. 2022 → 22 nov. 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
Advanced Qualitative Methods, PhD course
Thomas Bjørner (Arrangør)
8 nov. 2022 → 10 nov. 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
Presse/medier
-
-
Hotel Kongen af Danmark genskabes (som filmkulisse)
08/03/2023 → 09/03/2023
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Spilmotorernes kamp: Dansk kæmpesucces leverer overbevisende realisme, men Unreal er stadig i front
21/04/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie