Organisationsprofil

Organisationsprofil

Denne gruppe er optaget af børn og unges hverdagsliv i forskellige institutionelle sammenhænge i velfærdsstaten og civilsamfundet, herunder eksempelvis familien, dagtilbud, skole, fritidsordning, efterskole, pædagogisk psykologisk praksis og psykiatrisk praksis. Gruppen interesserer sig for en lang række pædagogisk psykologiske temaer med overordnet fokus på læring, tilblivelsesprocesser og ulighed. Forskningsprojekterne har et situeret og relationelt teoretiske udgangspunkt, og undersøger en bred vifte af aktuelle problemstillinger, som de viser sig i børns hverdagsliv i forskellige pædagogiske praksisser. Det drejer sig eksempelvis om undersøgelser af: 

-          ulige deltagelsesmuligheder

-          børne/unge perspektiver og agens

-          børns/unges hverdagslivs betingelser på tværs af institutionelle sammenhænge

-          pædagogers, læreres og forældres trivselspraksisser og omsorgsidealer

-          kønnede, kulturelle, sociale, materielle tilblivelsesprocesser i og for barndom/ungdom

-          Pædagogiske psykologers praksisfaglighed

-          Psykologiens betydning og rolle i børns, unges, forældres og fagprofessionelle hverdagsliv

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.