• Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Øst

    Danmark

Organisationsprofil

Organisationsprofil

PPSA er et professionsprogram på psykologiuddannelsen på Aalborg Universitet og et fagfælleskab af undervisere med tilknytning til dette program. Prpessionsprogrammet PPSA skal ruste de studerende til, arbejdsopgaver som psykolog i socialforvaltninger, døgninstitutioner, i Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) og generelt som konsulent i relation til pædagogisk-psykologiske opgaver.

 PPSA har stort fokus på de samarbejdsrelationer, organisatoriske spændinger og kommunikative udfordringer, som det konkrete psykologarbejde er underlagt. I arbejdet på PPSA vil udgangspunktet ofte være at søge i de almenpsykologiske grunddiscipliner efter forståelsesrammer, der kan anvendes på de aktuelle problemstillinger. Udgangspunktet er en såkaldt ikke-patografisk vinkel, hvor de problemer, der begrunder psykologens involvering i problematikken, i første omgang anskues som variationer af en almenmenneskelig udvikling. Derfor spiller metateoretiske overvejelser en betydelig rolle i professionsprogrammet. Sådanne metateoretiske overvejelser kunne eksempelvis være universalisme kontra det unikke i det enkelte menneske eller arv- miljødebatten.

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

  • Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

    Projekter

    PhD - Grundfos Holding A/S

    Pedersen, L. T. & Petersen, M. L.

    Grundfos Holding A/S

    01/11/201631/10/2019

    Projekter: ProjektForskning

    Samskabelse med børn fra et pædagogisk perspektiv

    Pedersen, L. T. & Linneberg, J. D.

    15/01/201815/01/2019

    Projekter: ProjektForskning

    Publikationer

    Det pædagogisk-psykologiske kandidatspeciale. Hvordan skrives der om PPR i danske kandidatspecialer?

    Szulevicz, T., Lund, P. C. & Lund, R. L., 2021, (Accepteret/In press) I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  • Creating together: Moving towards a ‘we-paradigm’ in educating for creativity

    Tanggaard, L., 2020, I : Multicultural Education Review. 12, 1, s. 4-16 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  • Priser

    Udnævnt til Idrætshøjskolen Aarhus' første Folkeprofessor

    Pedersen, Lene Tanggaard (Modtager), 6 jun. 2018

    Pris: Ærespriser og udnævnelser

    Højskolepædagogisk pris

    Pedersen, Lene Tanggaard (Modtager), 2018

    Pris: Ærespriser og udnævnelser

    Gyldendal formidlingspris

    Pedersen, Lene Tanggaard (Modtager), 2015

    Pris: Forsknings- uddannelses og innovationspriser

    Aktiviteter

    Vanebrud

    Lene Tanggaard Pedersen (Foredragsholder)

    5 nov. 2019

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Palgrave Macmillan (Forlag)

    Lene Tanggaard Pedersen (Fagfællebedømmer)

    10 okt. 2019

    Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelsePeer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripterForskning

    11 forskellige foredrag for højskolerne, friskolerne, Holbæk Kommune (folkeskolen), We love Global Goals, Uddannelsesforbundet, KD, Grundtvigsk Forum, Dansklærerforeningen.

    Lene Tanggaard Pedersen (Foredragsholder)

    jun. 2019

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed