Processer og Læring i Organisationer

  • Aalborg Universitet, Institut for Læring og Filosofi, Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

Publikationer 1978 2020

Filter
Bog
2019

Action Research in a Relational Perspective: Dialogue, Reflexivity, Power and Ethics

Hansen, L. H. (red.), Ness, O. (red.), Frimann, S. (red.), McNamee, S., Cunliffe, A., Scaratti, G., Phillips, L., Petersen, M. S., Olesen, B. R., Søbye, A., Larsen, M. V., Madsen, C. Ø., Gorli, M. & Ivaldi, S., 22 jul. 2019, 1 udg. London & New York: Routledge. 208 s. (Routledge Advances in Research Methods).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

reflexivity
action research
dialogue
moral philosophy
learning organization

Dannelse i det antropocæne

Ziethen, M., Beck, S. & Paulsen, M., 2019, Frydenlund Academic.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Ledelsespsykologi: 2. udgave

Elmholdt, C. W., Keller, H. D. & Tanggaard, L., 2019, (Accepteret/In press) 1 udg. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Lederen som aktionsforsker: Organisationsforandring, udvikling og forskning

Frimann, S. & Hansen, L. H., 2019, (Under udarbejdelse) 1 udg. Frederiksberg C: Samfundslitteratur. 150 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2018
15 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil

Proceskonsulentens Ti Bud

Willert, S., 18 maj 2018, 1 udg. Forlaget Granhof & Juhl. 176 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2017

Ledelse efter fyringer

Moltke, H., Molly, A., Gamborg Nielsen, I. & Frodelund Lykke, T., 2017, 1 udg. Dansk Psykologisk Forlag. 128 s. (Dit arbejdsliv).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

35 Downloads (Pure)

Magien i organisationer

Larsen, M. V., 20 nov. 2017, 1 udg. Ohio, USA: Taos Institute Publications. 96 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
251 Downloads (Pure)

Student Development Dialogue: A method for supporting students' reflections and professional development in Higher Education

Kjær-Rasmussen, L. K. & Jensen, A. A., 2017, Open Access udg. Aalborg Universitetsforlag. 41 s. (Higher Education Practices Series; Nr. 4).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Zufriedene Lehrer machen Schule: Über die wichtigste Ressource zeitgemäßer Schulentwicklung

Grams Davy, S., 2017, Waxmann Verlag. 106 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2016

Begær, krop og den anden

Thøgersen, U., 2016, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 182 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Bruk av kartleggingsresultater i forbedringsarbeid

Nordahl, T. & Hansen, L. S., 2016, 1. utgave udg. Oslo: Gyldendal Norsk Forlag. 88 s. (Dette vet vi om.....Barnehagen).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Det vi ved om - Datainformeret forbedringsarbejde i dagtilbud

Nordahl, T. & Hansen, L. S., 2016, 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. 92 s. (Det ved vi om...).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Evalueringsmodeller

Krogstrup, H. K., 2016, 3. udg. Hans Reitzels Forlag. 234 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Klasseledelse i ungdomsuddannelserne

Ågård, D., 2016, 1 udg. Frederiksberg: Frydenlund Academic. 129 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

1007 Downloads (Pure)

Podcasting for Teaching and Learning in Higher Education

Gnaur, D. & Huttel, H., 2016, 1. edition - Open Access udg. Aalborg Universitetsforlag. 31 s. (Higher Education Practices Series; Nr. 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
628 Downloads (Pure)

Quality of School Education in Bhutan: Case Studies in the Perspective of Gross National Happiness and Assessment Practices

Utha, K., Giri, K., Gurung, B., Giri, N., Kjær-Rasmussen, L. K., Keller, H. D., Willert, S. & Keller, K. D., 2016, 1 udg. Aalborg Universitetsforlag. 200 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Bhutan
school education
happiness
research project
school

Relational leading: Practices for Dialogically Based Collaboration

Hansen, L. H. & Gergen, K. J., 2016, 1 udg. Discover. 219 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

111 Downloads (Pure)

Transgressive, but fun! Music in University Learning Environments

Jensen, J. B., 2016, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 30 s. (Higher Education Practices Series; Nr. 3).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2015
3 Citationer (Scopus)

Behind the Scenes of Artistic Creativity: Processes of Learning, Creating and Organising

Chemi, T., Jensen, J. B. & Hersted, L., 2015, Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford: Peter Lang. 370 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

artist
creativity
learning
working process
Romanticism

Deltagende observation 2. udgave

Kristiansen, S. & Krogstrup, H. K., 2015, 2 udg. Latvia: Hans Reitzels Forlag. 236 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Effektive ledergrupper: For bedre udvikling, implementering og tværgående sammenhæng

Bang, H., Nesset Midelfart, T., Molly-Søholm, T. & Elmholdt, C. W., 1 jun. 2015, Dansk Psykologisk Forlag. 244 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Ledarskapets psykologi: Att leda medarbetare i en föranderlig värld

Elmholdt, C. W., Keller, H. D. & Tanggaard, L., mar. 2015, 1 udg. Malmö: Gleerups. 200 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Motivation

Ågård, D., 2015, 1 udg. København: Frydenlund Academic. 91 s. (Frydenlunds Didaktikserie).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Paradokser i værdiskabelse: Ledelse med Competing Values Framework

Nørlem, J. (red.), 2015, Dansk Psykologisk Forlag. 268 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

2014
4 Citationer (Scopus)

Critical Narrative Inquiry - Storytelling, Sustainability and Power

Jørgensen, K. M. & Largacha-Martinez, C., 1 apr. 2014, Nova Science Publishers. 335 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

sustainability
narrative
organizational development
community development
development strategy

Organisatorisk Læring: -Et bidrag til en organisationsdidaktik

Vardinghus-Nielsen, H., dec. 2014, River Publishers.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

PBL: Problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser

Holgaard, J. E., Ryberg, T., Stegeager, N., Stentoft, D. & Thomassen, A. O., 5 nov. 2014, 1 udg. Frederiksberg C: Samfundslitteratur. 174 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Say yes to the mess: Hvad ledere overraskende nok kan lære af jazz

Nørlem, J. (red.), 2014, Dansk Psykologisk Forlag. 214 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Skolen i en reformtid - muligheder og udfordringer

Conrad, T. (red.) & Engsig, T. T. (red.), maj 2014, Books on demand: UCN Forlag. 85 s. (UCN Seriehæfte; Nr. no. 8 maj 2014).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Strategising through organising: The significance of everyday relational sensemaking

Larsen, M. V., 1 jan. 2014, 2nd udg. Chagrin Falls, Ohio, USA: Taos Institute Publications. 242 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2013

Ledelsespsykologi

Elmholdt, C. W., Keller, H. D. & Tanggaard, L., okt. 2013, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 260 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Relational Leading: Practices for Dialogically based Collaboration

Hersted, L. & Gergen, K., 1 apr. 2013, 1 udg. Chagrin Falls, Ohio: Taos Institute Publications. 197 s. (Taos Tempo Series: Collaborative Practices for ChangingTimes ).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Relationel Ledelse: Dialogisk baseret samarbejde

Hersted, L. & Gergen, K., 1 jul. 2013, 1 udg. København: Forlaget Mindspace. 214 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2012

Education leadership, management and governance in South Africa

Chikoko, V. (red.) & Jørgensen, K. M. (red.), 2012, 1 udg. Nova Science Publishers.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Leadership pipeline i den offentlige sektor

Dahl, K. A. & Molly-Søholm, T., 2012, 2 udg. Dansk Psykologisk Forlag. 274 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2011
7 Citationer (Scopus)

Human resource development: Theory and practice

McGuire, D. & Jørgensen, K. M., 1 jan. 2011, SAGE Publications Inc. 242 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Human resource development
Development theory
Resources
Innovation

Kampen om evidens: Resultatmåling, effektevaluering og evidens

Krogstrup, H. K., 2011, 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag. 172 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Kreativ procesledelse: Nye veje til bedre praksis

Hersted, L., Obel Høier, M. & Pedersen, L. L., 2011, 1 udg. København: Dansk Psykologisk Forlag. 420 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2010

Coaching og organisationer: Ledelse, magt og læring

Laursen, E. (red.), Nørlem, J. (red.) & Thøgersen, U. (red.), 2010, København: Hans Reitzels Forlag. 240 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Det ved vi om: Udviklingsarbejde og innovationsprocesser

Sunnevåg, A-K., Andersen, P. G., Nordahl, T. (red.) & Hansen, O. (red.), 2010, 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. 49 s. (LP-serien).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2006

Evalueringsmodeller

Krogstrup, H. K., 2006, 2 udg. København: Systime Academic. 157 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2004

Asiakaslähtöinen arviointi BIKVA malli

Krogstrup, H. K., 2004, STAKES Helsinki. 30 s. (FIN soc; Nr. 1/2004).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Kompetensi-arviointimalli: Työyteison kehittämisen väline

Krogstrup, H. K., 2004, Finland: Finsoc, Stakes. 35 s. (FIN soc; Nr. 3).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2003

Evalueringsmodeller: evaluering på det sociale område

Krogstrup, H. K., 2003, Århus: Systime Academic. 157 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Nye veje i evaluering

Krogstrup, H. K. & Dahler-Larsen, P., 2003, Århus: Systime Academic. 154 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning