Projekter pr. år
Organisationsprofil
Leder af forskningsprogrammet SEAL er lektor Iben Jensen
ibenj@hum.aau.dk
SEAL - Social Exclusion and Learning er et forskningsprogram under forskningsgruppen DEMOS - Democracy, Migration and Movements.
I SEAL undersøger og udfordrer vi social eksklusion i både lokale og globale kontekster med henblik på at skabe forandring gennem læring.
Lokalt udføres aktionsforskningsstudier af demokratiske udviklingsprocesser blandt ældre, feltstudier af diskrimination i fritid og studier af interkulturel dialog og interkulturel kompetence i uddannelse og organisationer.
Globalt forskes i gensidig interkulturel læring med afsæt i et praksisteoretisk perspektiv på Problem Baseret Læring i Syd.
Emneord
- Pædagogik og Læring
- Sociologi og Sociale forhold
- social eksklusion
Fingerprint
Netværk
Profiler
-
Teknologiers indflydelse på samarbejdsformer og opgaveglidninger blandt sundhedsprofessionelle i hospitalssektoren
Hindhede, A. L. & Andersen, V. H.
01/11/2020 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Evaluering af HJørring Kommunes Ungegaranti
Friche, N., Ydesen, C., Enemark, N. R. & Frejlev, L.
01/01/2020 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
-
The Annual International Colloquium for theory and data in the history and politics of Education
Buchardt, M., Tröhler, D., Popkewitz, T. S., Hutt, E. & Labaree, D.
08/09/2019 → …
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
A narrative Inquiry into Learning Practices and Career Opportunities in Graduate Education at Gulu University, Uganda
Olanya, D. R., Tabo, G. O., Zakaria, H. L., Lassen, I., Awacorach, J. & Jensen, I., 2021, Transforming PBL Through Hybrid Learning Models: Timely Challenges and Answers in a (Post)-Pandemic Perspective and Beyond. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 287-300Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgang -
Exploring transition in higher education: Engagement and challenges in moving from teacher-centered to student-centered learning
Awacorach, J., Jensen, I., Lassen, I., Olanya, D. R., Zakaria, H. L. & Tabo, G. O., 22 dec. 2021, I: Journal of Problem Based Learning in Higher Education. 9, 2, s. 113-130 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Homologies between Sets of Healthcare Professionals' Collaborative Working Practices in Hospitals
Hindhede, A. L. & Andersen, V. H., 30 sep. 2021, Pierre Bourdieu in Studies of Organization and Management: Societal Change and Transforming Fields. Routledge, (Routledge Studies in Management, Organizations and Society).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Priser
Aktiviteter
-
The Triad of Good Education in Times of COVID-19 Caused Online Learning Environments in a PBL-Based University
Anette Lykke Hindhede (Oplægsholder) & Vibeke Harms Andersen (Foredragsholder)
30 mar. 2021Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Fil -
WEBINAR: EDUCATION ACCESS UNDER THE REIGN OF TESTING AND INCLUSION
Christian Ydesen (Deltager), Nanna Ramsing Enemark (Deltager), Alison Louise Milner (Deltager), Tali Revital Aderet-German (Deltager), Youjin Ruan (Deltager), Ezequiel Gomez Caride (Deltager) & Ida Spangsberg Hansen (Deltager)
1 jun. 2020Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
NERA 2020
Christian Ydesen (Deltager)
4 mar. 2020 → 6 mar. 2020Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
Presse/medier
-
Medarbejdere og studerende kritiserer Aalborg Universitets lukkethed
Anne Marie Kanstrup, Frederik Hertel, Morten Ejrnæs, Vibeke Harms Andersen & Jesper Lindgaard Christensen
14/03/2022 → 15/03/2022
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
-
Krisen gav flere tilfælde af chikane og hadefulde ytringer mod mindretal
26/06/2020
1 element af Mediedækning
Presse/medie