Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
ViLD research group aims to study and reveal the potential of visual practices across scientific and educational disciplines and in professional domains. This endeavour is based on the assumption that the visual hold increased importance for learning, knowledge generation and social practices in a digitally networked society.
ViLD research group is part of the larger collaboration: ViLD research centre involving external institutional partners
Fingerprint
Samarbejde i de sidste fem år
Profiler
-
Mie Buhl
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet
- Institut for Kommunikation og Psykologi
- Human Centered Science and Digital Technology
- Challenges and movements in performing digitalization
- Kommunikation - IT og Læringsdesign
- VILD - Visual studies and learning design research (VILD Research Center)
- ILD-Lab: Forskningslab It og Læringsdesign
- Institute for Advanced Study in PBL
Person: VIP
-
Maria Hvid Bech Dille
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet
- Institut for Kommunikation og Psykologi
- Human Centered Science and Digital Technology
- Challenges and movements in performing digitalization
- Kommunikation - IT og Læringsdesign
- VILD - Visual studies and learning design research (VILD Research Center)
- ILD-Lab: Forskningslab It og Læringsdesign
- Institute for Advanced Study in PBL
Person: VIP
-
Julie Kordovsky
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet
- Institut for Kommunikation og Psykologi
- Organization, Work & Management
- Exploring Methods for Participation and Dialogue
- Qualitative Studies
- VILD - Visual studies and learning design research (VILD Research Center)
- Børn og Unge SSH Signatur
Person: VIP
-
Learning to work with stakeholders in ESG (Environmental, Social, Governance) reporting through digital inquiry methods and AI technologies
Ørngreen, R., Henningsen, B. S., Dille, M. H. B., Crovini, C. & Løkke, S.
01/06/2024 → 30/06/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
LABCare: Learning across boundaries in elderly care (LABCare): Enabling expansive learning environments in and across vocational education and workplace practices
Anvik, C. H. (. )., Wegener, C., Vabø, M., Dille, M. H. B. & Vedeler, J. S.
01/12/2023 → 30/11/2028
Projekter: Projekt › Forskning
-
DELTAG - Lærende arbejdsfællesskaber i ældreplejen
Pallesen, E., Aakjær, M., Wegener, C. & Kordovsky, J.
01/05/2023 → 30/04/2026
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
3D Digital Modelling in Visual Arts Education
Buhl, M. (red.), Haïkö, T. (red.), Marklund, F., Heinonen, M., Hildén, D. T. & Skov, K., 14 feb. 2024, Umeå University: Tilde. 90 s. (TILDE - Department of creative studies, Bind 20).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Åben adgangFil -
A Sustainable Model for Change: A description of the design-based research model tested in the project Voices of Immigrants - Inclusion into Education, Work and Society.
Dille, M. H. B. & Lárusdóttir, F. M., 2024Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Lyd og/eller billed produktion (digital) › Forskning
Åben adgang -
Coversation tool (video/eng version)
Dille, M. H. B. & Buhl, M., 2024Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Lyd og/eller billed produktion (digital) › Forskning
Åben adgang
Aktiviteter
-
Qualitative Studies (Tidsskrift)
Thomas Duus Henriksen (Redaktør), Rikke Kristine Nielsen (Redaktør) & Maria Hvid Bech Dille (Redaktør)
dec. 2024Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
Fil -
Presentation short paper
Maria Hvid Bech Dille (Oplægsholder)
15 maj 2024 → 17 maj 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Forskningsansøgninger – afslagserfaringer, læring og ”repurposing”
Rikke Kristine Nielsen (Arrangør) & Julie Kordovsky (Arrangør)
26 feb. 2024Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Presse/medier
-
-
-
Eksperter i kor: Her er vejen til at få borgeren i centrum for offentlig digitalisering
27/01/2023 → 30/01/2023
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie